اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول اقامه نماز آموزش و پرورش بوکان

مسابقات قرآنی دانش‌آموزی در بوکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول اقامه نماز آموزش و پرورش بوکان گفت: مسابقات قرآنی دانش‌آموزی دربوکان، بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

مسابقات قرآنی دانش‌آموزی در بوکان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان ژیان رسولی یکشنبه شب در مراسم اختتامیه مسابقات احکام و مفاهیم و قرائت قرآن کریم دانش‌آموزان بوکانی، اظهار داشت: کتاب نورانی و مقدس قرآن کریم کتاب راهنما و نجات‌بخشی است که با تأسی به آن می‌توان بر بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه به درستی فائق آمد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه، عنوان کرد: تبیین ارزش‌‌ها و مفاهیم بنیادین قرآنی در بین آحاد جامعه و به ویژه در میان قشر جوان و نوجوان گامی مؤثر در راستای تجهیز بنیه فکری آنان در عرصه جنگ نرم است که باید در همه مکان‌ها و طول سال مورد توجه باشد.
این مسئول افزود: با برگزاری مسابقات و برنامه‌های مختلف قرآنی علاوه بر ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی و قرآن‌آموزی در جامعه، می‌توان بر عمق و غنای این کتاب نورانی نیز تأکید کرد.
رسولی خاطرنشان کرد: در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی و نهادینه‌سازی این کتاب مقدس در بین جوانان و نوجوانان می‌توان برنامه‌های مستمر و مفیدی برگزار کرد که در طول سال برای عموم مردم مورد توجه بوده و جذابیت داشته باشد.
وی تاکید کرد: این مسابقات با هدف انس و هماهنگی با قرآن کریم و همچنین ایجاد انگیزه و تشویق دانش‌آموزان برای فرا گرفتن بهتر قرآن در مقاطع تحصیلی برگزار شده است.
این مسئول گفت: مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در سطح آموزشگاه به پایان رسیده و مدیران مدارس، نفرات برتر قرآنی آموزشگاه را در رشته‌های مفاهیم و حفظ و قرائت به آموزش و پرورش معرفی کرده تا مقدمات برگزاری مسابقات شهرستانی پس از برگزاری امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان فراهم شود.
رسولی افزود : مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی سه گانه در بهمن ماه 90  با حضور نفرات برتر رشته‌های مفاهیم، حفظ و قرائت با حضور داوران و مربیان قرآنی در سطح شهرستان بوکان برگزار خواهد شد و نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله استان راه خواهند یافت.
وی گفت: امیدوار هستیم با برگزاری برنامه‌ها و مسابقات مختلف قرآنی در جامعه بتوانیم گام شایان توجهی در راستای ارتقا جایگاه و نیز ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برداریم.
امام جمعه بوکان نیز در این مراسم گفت: قرآن نسخه شفابخش امراض روحی و جسمی انسان است که بر خلاف درمان‌های بشری، در کنار این شفا هیچ اثر مخربی از خود به‌جا نمی‌گذارد.
ماموستا مصطفی خلیفه‌زاده با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: قرآن به مثابه یک خوان گسترده الهی است که از علوم نخستین و آخرین در آن آورده شده و تمام نیازهای بشری برای سعادت دنیا و آخرت در آن گردآوری شده است.
این مسئول تصریح کرد: قرآن نور و روشنایی است و هر کس وارد آن شود از گمراهی، جهل و ظلمت زمانه نجات پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/غ10/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول