اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در آبادان

خبرگزاری فارس: معاون اداره آموزش و پرورش آبادان از برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مقطع دبیرستان در این شهرستان خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در آبادان
غلامرضا خلیلی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: بصیرت به معنای روشن بوده و روشنایی و بینایی یکی از مهم‌ترین کاربردهای این واژه در فرهنگ قرآنی است.
وی افزود: انسان بصیر و بینا به کسی گفته می‌شود که از راه‌های گوناگون نسبت به خود و پیرامون، آگاهی و روشنی داشته باشد و موقعیت خود را با هر چیزی به درستی بسنجد و ارزیابی کند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: این‌گونه است که میان بصیر و بینا با جهان خارج نسبتی مبتنی بر واقعیت‌ها و حقیقت‌ها پدید می‌آید؛ زیرا هر آن چه از واقعیت‌ها را می‌بیند با توجه به حقایق هستی ارزیابی می‌کند و میان هست‌ها و بایدها ارتباط منطقی برقرار می‌کند.
وی اضافه کرد: در این راستا نقش آموزش و پرورش در شکل‌دهی شخصیت فرزندان به سوی تعالیم قرآنی به وضوح دیده می‌شود.
خلیلی‌نیا خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان به نقش مؤثر و پراهمیت خانواده در این بین اشاره کرد.
وی ادامه داد: قرآن و نقش تعالیم قرآنی در زندگی و انتخاب مسیر فرزندان‌مان به سوی اهداف متعالی بسیار آشکار بوده و در این راه همواره وظیفه ماست که نقش هدایت‌گر مناسب را ایفا کنیم.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبادان افزود: اداره آموزش و پرورش آبادان در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان این شهرستان با فرامین الهی، موفق به برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن شده است.
وی تصریح کرد: در این مسابقات که در تالار مهر این شهرستان برگزار شد، یک‌هزار دانش‌آموز آبادانی شرکت کرده‌اند.
خلیلی‌نیا با ابراز خرسندی از استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان از این مسابقات گفت: این مسابقات با هدف انس و هماهنگی با قرآن کریم از 27 ماه جاری در مقطع تحصیلی دبیرستان آغاز شده است.
وی با اشاره به مدت زمان برگزاری این دوره مسابقات افزود: این مسابقات به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ، مفاهیم، قرائت، تفسیر، احکام نماز، انشاء نماز به رقابت می‌پردازند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبادان افزود: "زهرا سواریق" و "زهرا آلبوغبیش" داوران بخش دختران و "جاسم حسینی"، "عدنان موسوی"، "محمدرضا محسنی" و "امین میمندی" داوران بخش پسران این مسابقه هستند.
وی ادامه داد: امیدواریم این حرکت گامی مثبت در راستای ارتقای سطح علمی ـ قرآنی دانش‌آموزان در شهرستان باشد.
خلیلی‌نیا در پایان با تأکید بر استفاده از تعالیم قرآنی در زندگی شخصی‌مان گفت: قرائت و عمل به دستورات قرآن ما را به سعادت دنیوی و اخروی می‌رساند و این مهم باید همواره مدنظر خانواده‌ها واقع شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول