اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

ظرافت‏های امر به معروف مدنظر قرار گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و ظرافت‏های خاص آن مدنظر قرار گیرد.

ظرافت‏های امر به معروف مدنظر قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری ظهر امروز در همایش احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به درس‏های قیام عاشورا اشاره و اظهار کرد: واقعه عاشورا از ابعاد مختلف قابل بررسی و تأمل بوده و این واقعه بیش از حرف دارای درس و عبرت است.
وی با بیان اینکه واقعه عاشورا منشأ حرکت در مسلمانان شده است، افزود: منشأ و خاستگاه همه تحولات مانند انقلاب اسلامی عاشورا است.
فرماندار فیروزکوه افزود: دشمنان به این باور رسیده‏اند که استقامت و ظلم‏ستیزی شیعیان به واسطه واقعه عاشورا و باور به انتظار فرج است.
افشارنادری ادامه داد: واقعه عاشورا سبب می‏شود که روحیه نشاط، ایثار و فداکاری در جامعه ایجاد شود.
وی تاکید کرد: اعتقاد و باور به ظهور امام زمان (ع) عامل پیروزی و موفقیت شیعیان است.
فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: دشمنان تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته‏اند تا این فرهنگ‏ها را در جامعه اسلامی کم‏رنگ کنند و حرکاتی که در سال‏های اخیر صورت گرفته در همین راستا بوده است.
افشارنادری ادامه داد: رسالت ما این است که ایام عزاداری امام حسین (ع) را با نشاط برگزار کنیم و حضور فعال در این مراسم داشته باشیم.
وی افزود: باید علاوه بر وجود فعال در این مراسم مواظبت کنیم تا این عزاداری‏ها دچار آسیب نشوند.
فرماندار فیروزکوه همچنین با اشاره به فرهنگ بسیجی گفت: خاستگاه تفکر بسیجی عاشورایی است و با ترویج تفکر بسیجی موفق می‏شویم که همه عرصه‏ها را تصاحب کنیم.
افشارنادری ادامه داد: دشمنان توطئه و تهدید می‏کنند اما در آن واحد تمام ادعاهای خود را پس می‏گیرند و اگر می‏بینید که هجمه‏ای علیه بسیج صورت می‏گیرد به این خاطر است که از آن وحشت دارند.
وی با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه ما باید برای سازندگی جامعه و خودمان تلاش کنیم.
فرماندار فیروزکوه ادامه داد: در مبادی اسلامی هدف از آفرینش انسان تعالی روح است و هر کجا که احساس تکلیف شد باید همه وظایف خود را به خوبی در راستای سازندگی ایفا کنند.
افشارنادری تصریح کرد: همان طور که ضرورت امر به معروف و نهی از منکر بر همه مشخص است احیای این فرهنگ دارای ظرافت‏هایی است که اگر به این ظرافت‏ها توجه نکنیم عملکرد ما ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.
وی بیان کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که خودمان باید در زمینه انجام کارهای خوب و مثبت پیشرو باشیم و سپس دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کنیم.
فرماندار فیروزکوه اظهار کرد: نباید در امر به معروف و نهی از منکر از تندی و عصبانیت استفاده شود و باید در کمال مهربانی و عطوفت صورت گیرد.
افشارنادری افزود: اگر بناست در جامعه‏ای امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد باید همه جوانب آن را در نظر بگیریم و باید مصادیق آن را بشناسیم.
وی اظهار کرد: تا زمانی که اشراف کامل بر امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم نمی‏توانیم این کار را انجام دهیم و این تکلیف محقق نمی‏شود.
فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید در ملأعام انجام شود زیرا اثربخشی ندارد و باید در خفا صورت گیرد.
افشارنادری ادامه داد: باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و ظرافت‏های خاص آن مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دستگاه‏های اجرایی و دست‏اندرکاران آن تابلوی نظام هستند و آنها اگر کارهای خود را به خوبی انجام دهند و آداب اسلامی را رعایت کنند توانسته‏ایم به خوبی نظام اسلامی را معرفی کنیم.
فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه دستگاه‏های اجرایی باید رفتارهای خود را اصلاح کنند، گفت: خدمت‏رسانی به مردم مهم است و ما باید این اهتمام را داشته باشیم و تا جایی که در توانمان است به مردم خدمت کنیم.
افشارنادری تاکید کرد: برقراری نظم، رفت و آمدهای به موقع و انجام دادن صحیح کارها عرصه را بر منکر تنگ می‏کند.
وی ادامه داد: ما مرجع مراجعه مردم هستیم و بهتر است که تابلوی خوبی را در معرض دید مردم قرار دهیم.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول