اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سراسر کشور؛

2350 شورای اصلی امر به معروف فعال هستند

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر‌ از فعالیت 2 هزار و 350 شورای اصلی امر به معروف و نهی از منکر در کشور خبر داد.

2350 شورای اصلی امر به معروف فعال هستند
حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده امروز در حاشیه سفر به کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: با توجه به وسعت، تعداد و شرایط مکانی در هر یک از این شوراها از پنج تا 11 ‌نفر عضویت دارند.
وی تعداد اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور را 18 هزار نفر اعلام کرد و افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور به شدت روبه افزایش است.
معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر نیز شهرستان‌های درجه دو و سه زیر پوشش شوراهای امر به معروف قرار گرفته و تا پایان سال جاری تمام شهرستان‌های کشور را زیر پوشش قرار می‌گیرد و با تشکیل ستادهای اصلی و ده‌ها ستاد فرعی  آمار شوراهای امر به معروف در سطح کشور به صورت چشمگیری در حال افزایش است.
وی در ادامه بدون اشاره به میزان اعتبارات ستاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر کشور، اعتبارات اختصاص یافته به این ستاد را قابل ملاحظه خواند و تصریح کرد: ستاد برنامه و بودجه و نظارت و راهبردی در این زمینه عنایت ویژه‌ای داشته‌است.
صادق‌زاده‌ برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در سراسر کشور را از مهم‌ترین برنامه‌های سالانه این ستاد امر اعلام و عنوان کرد: معرفی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، آموزش معتمدان و کارمندان ادارات، آموزش تشکل‌های مردمی در مساجد از جمله برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور است.
وی با تأکید بر نقش کلیدی آموزش توسط ستادهای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در صورت تبیین آموزش توسط ستادها، این فریضه از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار می‌شود.
معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه از چاپ سه جلد کتاب آموزشی در این زمینه توسط این ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و اضافه کرد: این کتاب‌ها، به عنوان منابع در اختیار استان‌ها قرار گرفته‌ است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی کوتاه مدت ویژه روحانیون در تهران و سراسر کشور بیان کرد: مهم‌ترین برنامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سیاست‌گذاری برای نهادینه کردن تذکر لسانی در جامعه است.
به گفته وی برای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر همه نظام باید وارد صحنه شود و به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند، تا این فریضه الهی که از نماز و جهاد مهم‌تر است احیا شود.  
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول