اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فریدونکنار:

جامعه سالم نیازمند احیای امر به معروف است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فریدونکنار گفت: جامعه سالم نیازمند احیای امر به معروف است

جامعه سالم نیازمند احیای امر به معروف است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی صبح امروز در همایش گرامیداشت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: جامعه سالم نیازمند احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
وی تصریح کرد: کسی که منکر را ببیند و امر به معروف و نهی از منکر نکند مستحق جهنم است چرا که به وظیفه شرعی خود عمل نکرده است.
خطیب نماز جمعه فریدونکنار با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) تاکید کرد: اگر کسی در مقابل ظلم حاکم سکوت کند خداوند او را وارد جهنم می‌کند.
وی با بیان اینکه امام حسین زندگی ذلت‌بار را نپذیرفت، عنوان کرد: غالباً مردم دین را در حد گفتار سخن و شعار قبول دارند، شعار می‌دهند که حسینی هستیم اما در سختی‌ها و شرایط سخت، آنجایی که دین با منافع و آسایش آنها در تضاد باشد آرامش و راحتی را انتخاب می‌کنند.
امام جمعه شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه اباعبدالله الحسین در میان اصحاب هم به امر به معروف و نهی از منکر با بیان شدید اشاره می‌کند، خاطرنشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر دو چیز باید رعایت شود که موقعیت شخص معصیت‌کننده اولی و موقعیت و شخص آمر به امر معروف و نهی از منکر نیز دومی است.
وی افزود: اگر یک انسان گمنام در یک روستای دورافتاده روزه‌خواری کرد لازم نیست تا سرحد مرگ، امر به معروف و نهی از منکر کنی ولی اگر یک شخصیت معروف در افکار عمومی که سخن و رفتار او سرمشق دیگران است و امت از او خط می‌گیرد، اینجا دیگر سکوت معنا ندارد و اساس دین در خطر است.
جلالی تاکید کرد: اگر در مجلسی هستید که آن مجلس آلوده به گناه شد، اگر نمی‌توانید جلوی فعل حرام را بگیرید حداقل از آن جلسه خارج شوید.
همایش گرامیداشت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان فریدونکنار با حضور مسئولان شهری، بسیج طلاب، فرماندهان و مدیران حوزه‌ها، کانون‌ها، فرماندهان رده‌ها و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول