اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

سامانه سلامت ایرانیان در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه‌اندازی سامانه سلامت ایرانیان در استان بوشهر خبر داد.

سامانه سلامت ایرانیان در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا حیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه تمام خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده به صورت الکترونیکی و آنلاین ثبت می‌شود و تمام دفاتر، فرم‌ها و پرونده‌های خانوار و سلامت موجود جمع‌آوری می‌شود.
وی افزود: برای راه‌اندازی سایت سامانه تعداد 318 کامپیوتر برای ثبت خدمات ارائه شده توسط پرسنل شاغل در واحدهای بهداشتی درمانی (مرکز بهداشتی درمانی، خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی شهری) و 120 لپ‌تاپ برای پزشکان شاغل در مراکز مجری پزشک خانواده خریداری و توزیع شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین گفت: طرح مشترک بیماریابی و مبارزه با شپش در سطح مدارس استان اجرا شده است.
حیدری بیان کرد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش و با اولویت مدارس دخترانه از آذر ماه سال جاری با آموزش مدیران آموزشگاه‌ها آغاز شد.
وی گفت: همچنین برای درمان موارد آلوده، شامپو پرمترین به تعداد کافی در اختیار مراکز بهداشتی درمانی قرار داده شده است.
حیدری در ارتباط با خدمات ارائه شده به عشایر شهرستان بوشهر نیز اظهار داشت: 50 خانوار عشایری که در مناطق سرتل، چغادک، چاهکوتاه، آبطویل، دویره و احمدی ساکن شده‌اند، خدماتی از قبیل واکسنایون کودکان زیر هشت سال و زنان باردار، دادن مکمل‌ها برای کودکان زیر هشت سال و مادران باردار، ویزیت بیماران توسط پزشک، لام‌گیری از عشایر بیمار، بررسی وضعیت بیمه‌ای عشایر و نیز آموزش‌های لازم از قبیل آموزش بهداشت فردی و عمومی، آموزش تنظیم خانواده و ... به آنها داده شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: بسیج آموزشی تغذیه صحیح با شعار «هفت توصیه طلایی برای پیشگیری از اضافه‌ وزن و چاقی» در استان بوشهر اجرا می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه برنامه ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه‌ای جامعه یکی از اهداف راهبردی کلان در برنامه پنجم توسعه است، بسیج آموزشی تغذیه صحیح با شعار "هفت توصیه طلایی برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی" از روز گذشته آغاز شده و تا شانزدهم دی ماه به مدت یک هفته در بوشهر ادامه دارد.
حیدری اضافه کرد: اهداف برگزاری این برنامه حساس‌سازی و افزایش آگاهی‌های تغذیه‌ای سیاست‌گذاران، مسئولان و کارکنان مرتبط با سلامت تغذیه‌ای جامعه در بخش‌های ذیربط و افزایش آگاهی نگرش و عملکرد تغذیه‌ای افراد جامعه پیرامون اصول تغذیه صحیح بیان شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: کاهش مصرف انواع فستفودها و افزایش مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها، روزانه بیش از دو ساعت از کامپیوتر و یا تلویزیون استفاده نکنید، استفاده از انواع شیر و لبنیات کم‌چرب، عدم استفاده از مصرف انواع نوشابه‌های گازدار، آب میوه‌های صنعتی و تنقلات کم ارزش اجتناب کنید از جمله توصیه‌های طلایی برای پیشگیری از اضافه وزن در اجرای طرح بسیج آموزشی تغذیه است.
وی افزود: فعالیت روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی یا پیاده‌روی، جلوگیری از مصرف روغن جامد خودداری مصرف دیگر روغن‌ها و پرهیز از رژیم‌های خودسرانه برای کاهش وزن از دیگر توصیه‌های طلایی طرح مذکور است.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول