اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون فردوس خبر داد

اختصاص 2 میلیارد تومان به مشاغل خانگی فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس از اختصاص مبلغ یک ‌میلیارد و 951 میلیون تومان اعتبار به مشاغل خانگی این شهرستان خبر داد.

اختصاص 2 میلیارد تومان به مشاغل خانگی فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس حسن سروری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی شهرستان فردوس اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده به مشاغل خانگی شهرستان فردوس به نسبت سایر شهرهای استان بسیار اندک است به صورتی که فردوس در ردیف هفتم استان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان فردوس در سال جاری باید بیش از 2 هزار و 24 فرصت شغلی ایجاد کند، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای مشاغل خانگی این شهرستان بسیار محدود است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 16 میلیون نفر جمعیت غیر فعال خانه‌دار که فقط حدود 4 درصد آن را مردان تشکیل می‌دهند در کشور وجود دارد که این جمعیت می‌تواند نقش مهمی در فرآیند تولید داشته باشند.
سروری یادآور شد: در حال حاضر بیش از 60 درصد ورودی دانشگاه‌های کشور را زنان به خود اختصاص داده‌اند که با توجه به مهیا نبودن بازار کار آنها به اجبار جذب خانه می‌شوند و نمی‌ توانند در فرآیند اجتماعی بازار کار نقش داشته باشند.
وی از شناسایی بیش از 305 نوع شغل خانگی خبر داد و بر رقابت‌پذیری و توجه به کیفیت کالاهای تولیدی توسط تولیدکنندگان تاکید کرد.
معاون فرماندار شهرستان فردوس نیز گفت: ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی نظیر خشونت‌های خانوادگی، اعتیاد و طلاق مسئله بیکاری وعدم اشتغال افراد است.
محمدعلی جوان سرمنشأ تمام مفاسد اجتماعی را بیکاری دانست و افزود: برای ایجاد اشتغال در کشور هر اندازه تلاش شود بازهم کم است و باید اقداماتی مستمر و جدی در این زمینه انجام شود.
وی نیاز به سرمایه اندک را یکی از مزیت‌های مشاغل خانگی عنوان کرد و ادامه داد: برای ایجاد هر شغل در کشور به 50 تا 60 میلیون تومان سرمایه نیاز است ولی با اجرای طرح مشاغل خانگی فرد می‌تواند با کمترین سرمایه شغل ایجاد کند.
در این جلسه اعتبارات اختصاص یافته به ادارات و بانک‌های سطح شهرستان اعلام و مقرر شد افراد متقاضی پس از تکمیل پرونده خود در ادارات مربوطه برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول