اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

مشاغل خانگی در تمام رشته‌های گیلان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: مشاغل خانگی موجب توسعه پایدار است و باید در تمام رشته‌های گیلان مشاغل خانگی ایجاد شود.

مشاغل خانگی در تمام رشته‌های گیلان ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا امشب در جلسه کارگروه اشتغال استان، فعال‌سازی ماموریت هر دستگاه، پیگیری مصوبات و فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی فرصت‌های جدید شغلی را سه ماموریت اصلی دستگاه‌ها عنوان کرد.
وی اظهار داشت: برای اجرای این ماموریت‌ها با مدیران‌بخشی مانند صنعت، شیلات، و... به دنبال آسیب‌شناسی مشاغل خانگی هستیم.
این مسئول با بیان اینکه به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی طراحی بر مبنای مشاغل خانگی هستیم، افزود: می‌خواهیم یک واحد خدماتی تعریف کنیم که مبنای آن ایجاد مشاغل خانگی باشد.
وی با تاکید بر امر آسیب‌شناسی مشاغل خانگی بیان داشت: در مشاغل جدید با شیلات قرار شده که برای گسترش مراکزی که ماهیان زینتی تولید می‌کنند و یا استخرهای ذخیره آب که پرورش ماهی انجام می‌دهند حمایت‌هایی صورت گیرد.
هاشم‌نیا از فعال شدن کارگروه و جلسات آن به صورت روزانه خبر داد و یادآور شد: در این جلسات بانک‌ها حضور دارند و باید پرداختی‌هایی داشته باشیم.
وی، توسعه پایدار را در ایجاد مشاغل خانگی عنوان کرد و ابراز داشت: نباید در ایجاد مشاغل خانگی تنها به رشته‌های ترکیبی مانند پرورش ترکیبی اردک و ماهی اکتفا کنیم بلکه باید در تمام رشته‌ها مشاغل خانگی ایجاد شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان، توسعه مشاغلی مانند بسته‌بندی پنیر خانگی و ... را در ایجاد مشاغل خانگی مهم دانست و تصریح کرد: با این کار از آسیب‌های مشاغل خانگی کاسته می‌‌شود.
مدیر کل بهزیستی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وام‌های خود اشتغالی بهزیستی استان سال‌های گذشته در طرح زودبازده در کمیته تخصصی تصویب شده بود، اظهار داشت: از مجموع هشت میلیارد تومان، مبلغ سه میلیارد تومان پرداخت شده است.
کیانوش کوچکی‌نژاد با بیان اینکه طرح‌هایی در قالب کارفرمایی در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مددجویان قادر نیستند به تنهایی کار کنند بنابراین از طریق وام باید آنها را جذب کنیم که در این راستا نیازمند تسهیلات هستیم.
وی با اشاره به فعالیت سازمان بهزیستی بیان داشت: این سازمان در امر معلولان و آسیب‌های اجتماعی کار می‌کند و مهم‌ترین هدف ما در بهزیستی کاهش فاصله طبقاتی است.
این مسئول تصریح کرد: در بهزیستی دو محور کاری بحث در زمینه توان‌بخشی معلولان و پیشگیری از آسیب‌دیدگان اجتماعی و زنان بی‌سرپرست جزو فعالیت ماست.
وی، مهم‌ترین اهداف بهزیستی استان را استقلال و اشتغال مددجویان عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول