اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان:

110 طرح مشاغل خانگی در تنگستان تصویب شد

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: در تنگستان 110 طرح به منظور اخذ تسهیلات مشاغل خانگی به تصویب نهایی رسیده که بیشتر در حوزه توسعه و رونق اشتغال روستایی بوده است.

110 طرح مشاغل خانگی در تنگستان تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، عبدالرسول زارع صبح امروز در نشست کارگروه اشتغال شهرستان تنگستان بر رونق مشاغل خانگی تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌گردند و باید از این پتانسیل مهم در شهرستان نیز بهره برد.
وی به مزایای مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی بین اعضاء خانواده و... از جمله مزایای مشاغل خانگی است.
زارع خاطر نشان کرد: با توجه به تحولات عظیم در بخش فناوری اطلاعات در جهان و ایجاد مشاغل جدید، امکان اشتغال خانگی برای بسیاری از افراد در زمینه‌‌های IT  نیز فراهم شده است.
وی ادامه داد:  این مشاغل که روزانه در سراسر جهان تعداد آن‌ها رو به فزونی و تنوع می‌باشد این امکان را فراهم می‌آورد تا افراد بتوانند در محیط خانه با استفاده از رایانه و وسایل جانبی مورد نیاز، به انجام کسب و کارهای گوناگون در این حوزه بپردازند.
فرماندار تنگستان با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به سه صورت مستقل، تحت پوشش و پشتیبان پرداخت می‌شود عنوان کرد: تاکنون در شهرستان با پیگیری‌های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان حدود 110 طرح به تصویب نهایی رسیده که بیشتر در حوزه توسعه و رونق اشتغال روستایی بوده است.
وی همچنین خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: انتظار این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه‌ای برای جذب سهمیه اختصاصی مشاغل خانگی به عمل آورند تا باعث ایجاد اشتغال جدید در شهرستان و عمل به تعهد در نظر گرفته شده برای سال جاری شوند.
کارشناس برنامه ریزی شهرستان تنگستان نیز گفت: در این نشست چهار طرح اشتغال‌زایی بررسی و سه طرح آن برای دریافت تسهیلاتی به مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون ریال تصویب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.
یونس غلامی‌زاده با بیان اینکه با تصویب این سه طرح زمینه اشتغال برای 15 نفر فراهم شده افزود: دو طرح آن با مجموع تسهیلات یک میلیارد و 800 میلیون ریال در زمینه ساخت شناور صیادی و یک طرح دیگر با تسهیلاتی به مبلغ 2میلیارد ریال در زمینه بسته بندی خشکبار بوده است.
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول