اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر:

دانشکده پیراپزشکی در اهر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر از احیای مجوز دانشکده پیراپزشکی در اهر خبر داد و گفت: دانشکده پرستاری از سال 91 در شهرستان اهر راه‌اندازی و دانشجو پذیرش خواهد کرد.

دانشکده پیراپزشکی در اهر راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر رضا صدیقی پیش از ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر با انتقاد از تعطیلی دانشکده پرستاری در سال‌های گذشته، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان، دانشکده پرستاری از سال 91 در شهرستان اهر راه‌اندازی و دانشجو پذیرش خواهد کرد.
رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر همچنین از ارتقای آموزشکده کشاورزی اهر به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی همچنین از ارتقای رشته‌های کاردانی به کارشناسی خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده رشته‌های جدید کارشناسی در بخش کشاورزی در این دانشکده دایر می‌شود.
وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده اعتبار اولیه برای احداث مجتمع آموزشی این دانشکده در جاده اهر ـ مشکین اختصاص یافته که امیدواریم با تأمین اعتبارات کافی در احداث این مجتمع تسریع شود.
این مقام مسئول همچنین به دانشگاه پیام‌نور اهر نیز اشاره کرد و افزود: این دانشگاه بالاخره بعد از یک دهه فعالیت به یمن سفر ریاست جمهوری به منطقه و اختصاص زمین به مساحت 50 هزار مترمربع با زیربنای 2 هزار و 200 مترمربع در سه طبقه با صرف اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال به اتمام رسیده و دانشجویان این دانشگاه در ساختمان جدید واقع در شهرک شیخ شهاب‌الدین مستقر شده‌اند.
فرماندار اهر همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه در بخش آموزش عالی ذکر کرد و گفت: این دانشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی منطقه ارسباران نقش اساسی در توسعه فرهنگ و آموزش عالی داشته است و تحصیل بیش از 10 هزار و 500 دانشجو در 131 رشته نشان از پویایی و توسعه رو به رشد این دانشگاه است.
این گزارش حاکی است، شهرستان اهر با داشتن پنج مرکز آموزش عالی(پیام‌نور، دانشکده فنی، دانشکده کشاورزی، جامع علمی کاربردی و دانشگاه آزاد) بیش از 15 هزار نفر مشغول به تحصیل از مقطع کاردانی تا دکترا هستند. 
انتهای پیام/ح20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول