اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد

راه‌اندازی نخستین دانشکده علمی ـ کاربردی علوم پزشکی هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: نخستین دانشکده علمی کاربردی علوم پزشکی هرمزگان در بندرلنگه راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی نخستین دانشکده علمی ـ کاربردی علوم پزشکی هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش آموزش در علوم پزشکی اظهار داشت: با هدف ارتقای سطح دانش و بالابردن بهره‌وری کارکنان بخش بهداشت و درمان نخستین دانشکده علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی به صورت پودمانی دانشجو پذیرش می‌کند.
وی افزود: دانشکده علمی کاربردی علوم پزشکی باعث بهبود شاخص‌های آموزشی کارکنان بهداشت و درمان در غرب استان خواهد شد و با استقرار این دانشکده رتبه علمی غرب استان ارتقا خواهد یافت و کارکنان بهداشت و درمان در حین خدمت می‌توانند از دانش علم پزشکی و آموزش‌های به روز بهره‌مند شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان یادآور شد: در گام نخست رشته فوریت‌های پزشکی در مقطع کاردانی دانشجو پذیرش می‌کند و در مراحل بعد رشته‌های مورد نیاز بهداشتی درمانی راه‌اندازی می‌شود.

*مرحله نخست طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال
در ادامه این نشست مسئول مبارزه با بیماری‌ها مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از آغاز به کار مرحله نخست طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال در 17 دی ماه سال‌جاری به مدت سه روز خبر داد.
حجت داد و در این ارتباط گفت: در این طرح که مراجعه کارشناسان بهداشتی خانه به خانه در کل مناطق شهری و روستایی شهرستان بندرعباس صورت می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود تعداد 63 هزار و 43  کودک زیر پنچ سال در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه شوند.
این مسئول خواستار همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان بندرعباس در اجرای هر چه بهتر طرح شد و افزود: تعداد 129 هزار و 357 خانوار هدف، زیرپوشش این طرح در تمام مناطق شهری و روستایی بندرعباس هستند.
دادو با اشاره به اینکه واکسن فلج اطفال به صورت قطره خوراکی است، از مردم خواست تا از 17 دی ماه به مدت سه روز با کارشناسان بهداشتی در اجرای هر چه بهتر این طرح و آمادگی حضور فرزند زیر پنج سال خود در درب منازل همکاری لازم داشته باشند.
وی همچنین از مرحله دوم این طرح در روزهای 23 تا 25 بهمن ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: کودکان زیر پنج سال در دو مرحله در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول