اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم حدیث:‌

پذیرش دانشجویان خارج از کشور در دانشکده علوم حدیث

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم حدیث گفت: پذیرش دانشجویان خارج از کشور برای تحصیل در دانشکده علوم حدیث فراهم است.

پذیرش دانشجویان خارج از کشور در دانشکده علوم حدیث
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌ عمومی دانشکده علوم حدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌هادی صادقی گفت: شرایط پذیرش دانشجویان خارج از کشور در صورتی که بتوانند اقامت در ایران را دریافت کنند و زبان فارسی را فراگیرند، در دانشکده علوم حدیث فراهم است.
رئیس دانشکده علوم حدیث در ارتباط با شرایط پذیرش علاقمندان خارج از کشور برای تحصیل در دانشکده علوم حدیث گفت: شرایط پذیرش دانشجو از خارج از کشور، زیاد دشوار نیست دانشکده علوم حدیث، یکی از مؤسسات آموزش عالی غیردولتی‌ ـ غیرانتفاعی است که با مجوز رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعـالیت آموزشی خود را آغاز کرده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ براساس آیین‌نامه‌‌های آموزشی مصوب و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم حدیث، برابر با چهار نیم‌ سال تحصیلی است دروس این مقطع، در 28 واحد درسی و چهار واحد پایان ‌نامه تنظیم شده است و در حال حاضر، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده در سه گرایش تفسیر اثری، کلام و عقاید و نهج‌ البلاغه پذیرش شده‌اند.
حجت‌الاسلام صادقی به معرفی رشته‌های دانشکده علوم حدیث پرداخت و افزود: از دروس رشته علوم حدیث با گرایش تفسیر اثری، می‌توان به روش‌‌شناسی تفسیر اثری، آسیب ‌شناسی روایات تفسیری، مبانی فهم حدیث، تفسیر موضوعی اشاره کرد.
رئیس دانشکده علوم حدیث در پایان تصریح کرد: برخی از عناوین دروس رشته علوم حدیث با گرایش کلام و عقاید اسلامی، عبارتند از، حوزه‌ها و مکاتب حدیثی، کتاب‌شناسی احادیث اعتقادی، علم کلام، علم و معرفت در قرآن و حدیث، مبانی احتجاج و گفت‌وگو در قرآن و حدیث، توحید در قرآن و حدیث و در رشته علوم حدیث با گرایش نهج‌البلاغه نیز دروسی چون، نقد متن و بررسی شبهات پیرامون نهج‌البلاغه، مباحث اعتقادی در نهج‌البلاغه، اخلاق و تربیت در نهج البلاغه و امثال آن ارائه می‌‌شود.
‌انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول