اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارزیابی عملکرد مراکز فنی و حرفه‌ای

فنی و حرفه‌ای لردگان اداره نمونه استانی شد

خبرگزاری فارس: کارشناس ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با اعلام نتیجه ارزیابی عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لردگان رتبه نخست را کسب کرد.

فنی و حرفه‌ای لردگان اداره نمونه استانی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضوان امیدی پیش ازظهر امروز در نشست شورای ارزیابی عملکرد این سازمان، اظهار داشت: کمیته ارزیابی عملکرد اداره کل در گزارشی نتایج ارزیابی عملکرد شش ماهه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان را ارائه کرده است.
وی افزود: این کمیته به صورت ماهانه تشکیل جلسه می‌دهد و گزارش عملکرد یک ماهه ادارات داخلی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان را مطرح و نقاط قوت و ضعف را بررسی می‌کند.
امیدی ادامه داد: در نهایت با تعیین شاخص‌هایی مطابق با سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان و مرتبط با وظایف ذاتی اداره‌کل  متیازهای تثبیت شده را اندازه گیری و به جمع بندی نهایی می‌رسد.
کارشناس ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: بر این اساس در شش ماهه نخست سال‌جاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای لردگان، اردل و بروجن به ترتیب توانستند رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند.
وی در ادامه با تاکید بر پیگیری تعهدهای آموزشی، درآمدزایی را یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: رمز موفقیت جوانان و افرادی که متقاضی اشتغال هستند در مهارت‌آموزی و آموزش‌های مهارتی است.
امیدی ادامه داد: امروزه جوانان جویای کار برای اشتغال و حتی اشتغالزایی و کارآفرینی می‌توانند از آموزش‌های مختلف و متنوع فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده و با اخذ گواهینامه مهارت علاوه بر راه‌اندازی شغلی برای خویش نیز سبب شوند تا چند نفر دیگر وارد عرصه اشتغال شوند.
این کارشناس ارزیابی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم برای ارائه آموزش به کارآموزان در مرکز فنی و حرفه‌ای این استان فراهم است، تصریح کرد: این مرکز تاکنون از عملکرد بسیار خوب و مطلوبی برخوردار بوده است.
وی با تاکید بر  تصویب نظام ملی مهارت و فناوری، افزود: این نظام با هدف به روز کردن آموزش‌های مهارتی و فراهم کردن زمینه آموزش مادام‎العمر آحاد جامعه و با امکان ارائه آموزش‌های رسمی و تکمیلی بین سطوح تحصیلی طراحی شده است.
امیدی ادامه داد: تربیت و افزایش کارائی نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه، اشاعه و نهادینه سازی فرهنگ کسب و کار، توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارت و فناوری، نیازسنجی مستمر آموزشی از دیگر وظایف اهداف این نظام ملی مهارت است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول