خبرگزاری فارس: کارشناس ارزیابی عملکرد ادارهکل آموزش فنی و حرفهای چهارمحال و بختیاری گفت: با اعلام نتیجه ارزیابی عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفهای این استان مرکز آموزش فنی و حرفهای لردگان رتبه نخست را کسب کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضوان امیدی پیش ازظهر امروز در نشست شورای ارزیابی عملکرد این سازمان، اظهار داشت: کمیته ارزیابی عملکرد اداره کل در گزارشی نتایج ارزیابی عملکرد شش ماهه مراکز آموزش فنی و حرفهای استان را ارائه کرده است.
وی افزود: این کمیته به صورت ماهانه تشکیل جلسه میدهد و گزارش عملکرد یک ماهه ادارات داخلی و مراکز آموزش فنی و حرفهای استان را مطرح و نقاط قوت و ضعف را بررسی میکند.
امیدی ادامه داد: در نهایت با تعیین شاخصهایی مطابق با سیاستها و برنامههای سازمان و مرتبط با وظایف ذاتی ادارهکل متیازهای تثبیت شده را اندازه گیری و به جمع بندی نهایی میرسد.
کارشناس ارزیابی عملکرد ادارهکل آموزش فنی و حرفهای چهارمحال و بختیاری افزود: بر این اساس در شش ماهه نخست سالجاری مراکز آموزش فنی و حرفهای لردگان، اردل و بروجن به ترتیب توانستند رتبههای اول تا سوم را کسب کنند.
وی در ادامه با تاکید بر پیگیری تعهدهای آموزشی، درآمدزایی را یکی از مهمترین عوامل توسعه آموزشهای فنی و حرفهای دانست و گفت: رمز موفقیت جوانان و افرادی که متقاضی اشتغال هستند در مهارتآموزی و آموزشهای مهارتی است.
امیدی ادامه داد: امروزه جوانان جویای کار برای اشتغال و حتی اشتغالزایی و کارآفرینی میتوانند از آموزشهای مختلف و متنوع فنی و حرفهای بهرهمند شده و با اخذ گواهینامه مهارت علاوه بر راهاندازی شغلی برای خویش نیز سبب شوند تا چند نفر دیگر وارد عرصه اشتغال شوند.
این کارشناس ارزیابی فنی و حرفهای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی زیرساختهای لازم برای ارائه آموزش به کارآموزان در مرکز فنی و حرفهای این استان فراهم است، تصریح کرد: این مرکز تاکنون از عملکرد بسیار خوب و مطلوبی برخوردار بوده است.
وی با تاکید بر تصویب نظام ملی مهارت و فناوری، افزود: این نظام با هدف به روز کردن آموزشهای مهارتی و فراهم کردن زمینه آموزش مادامالعمر آحاد جامعه و با امکان ارائه آموزشهای رسمی و تکمیلی بین سطوح تحصیلی طراحی شده است.
امیدی ادامه داد: تربیت و افزایش کارائی نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای مختلف جامعه، اشاعه و نهادینه سازی فرهنگ کسب و کار، توسعه کمی و کیفی آموزشهای مهارت و فناوری، نیازسنجی مستمر آموزشی از دیگر وظایف اهداف این نظام ملی مهارت است.
انتهای پیام/خ۲۰