اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش سخت‌افزاری پویاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بخش سخت‌افزاری و ایجاد مراکز و تجهیز کارگاه‌های آموزشی بسیار پویاست.

آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش سخت‌افزاری پویاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، حسین خوشایند در دیدار با فرماندار شهرستان بشرویه اظهار داشت: مجموعه فنی و حرفه‌ای استان دارای ظرفیت خوبی است.
وی افزود: بعد از تشکیل استان خراسان جنوبی و با حمایت دولت نهم و دهم، آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بخش سخت افزاری و ایجاد مراکز و تجهیز کارگاه‌های آموزشی بسیار پویا عمل کرده است.
مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: با مساعدت و پیگیری فرمانداران، مشکل نیروی انسانی این مراکز برطرف شود.
خوشایند به بخش نرم‌افزاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان بشرویه اشاره کرد و افزود: در اجرای تعهدات آموزشی، آموزش فنی و حرفه‌ای دارای انعطاف خوبی است به طوریکه در صورت اعلام نیاز منطقه و نیازسنجی‌های لازم، آموزش فنی و حرفه‌ای استان آمادگی برگزاری دوره‌های مورد درخواست را دارد.
وی به طرح استاد شاگردی و مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مورد اجرای این طرح‌ها و شعار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای "هر ایرانی یک مهارت، هرخانه یک کارخانه یا واحد صنفی و هر کارخانه یا واحد صنفی یک دانشگاه"، جوانان ضمن فراگرفتن آموزش‌های مهارتی به طور مستقیم و به صورت زنده با نحوه کار در بازار کسب و کار و شیوه برخورد با مشتری آشنا می‌شوند.
مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از فرماندار بشرویه در مورد اجرای طرح استاد شاگردی و مشاغل خانگی و نحوه و شیوه اطلاع‌رسانی به واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها درخواست همکاری کرد.
فرماندار بشرویه نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از ضروری‌ترین نیازهای کشور دانست و افزود: فرمانداری بشرویه با توجه به نقش مهم و اثرگذار مجموعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال و کاهش بیکاری، آمادگی همکاری با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای را دارد.
غلامرضا پورسلطانی علت بیکاری در جامعه را نداشتن مهارت عنوان کرد و گفت: با عنایت به رایگان بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کنار امکانات و تجهیزات مدرن و سیاست‌های جدید مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مدارک آن، می‌توان آموزش فنی و حرفه‌ای را راهگشای حل مشکل بیکاری و اشتغال دانست.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول