اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان:

40 درصد کاندیداها متقاضی شهرستان اصفهان هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار اصفهان در تشریح جزئیات ثبت نام داوطلبان مجلس نهم گفت: از بین تعداد کل داوطلبان مجلس نهم، نزدیک به 40 درصد متقاضی درخواست نمایندگی برای شهرستان اصفهان را داشته‌اند.

40 درصد کاندیداها متقاضی شهرستان اصفهان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل الله کفیل در نشست خبری خود که به مناسبت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری اصفهان تشکیل شد، اظهار داشت: در مجموعه شهرستان اصفهان راهبرد اصلی در انتخابات همان دو راهبرد رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور و مشارکت حداکثری مردم و نیز رعایت قانون به اضافه امانتداری و عدالت محوری به عنوان چهار رکن اصلی است.
وی با بیان اینکه دستور انتخابات از دوم دی ماه توسط وزارت کشور به فرمانداران تمامی حوزه‌های انتخابی داده شد، افزود: فرمانداری‌ها موظف شدند داوطلبان را مشخص کنند.
فرماندار اصفهان تصریح کرد: از دوم تا 9 دی‌ماه فرمانداری اصفهان برای شهرستان اصفهان و تا ساعت24 جمعه شبه ثبت نام نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام گرفت. 170 نفر در مجموعه فرمانداری اصفهان ثبت نام کرده‌اند که 156 نفر مرد و 14نفر زنان را تشکیل داده است.
کفیل سن داوطلبان را از بین 30 تا 70 سال بر شمرد و اضافه کرد: از بین سن 30 تا 45 سال 94 نفر، سن46 تا 60 سال 70 نفر و سن 60 تا 70 سال هم پنج نفر ثبت نام کرده‌اند.
وی جوان‌ترین فرد را سن 30 ساله و مسن‌ترین فرد کاندیدای دوره نهم را با سن 70 سال برشمرد.
فرماندار اصفهان ادامه داد: مدرک تحصیلی 125 نفر را فوق لیسانس، 41 نفر را دکترا و چهار نفر را با تحصیلات حوزوی برشمرد.
وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات تحصیلات فوق لیسانس داوطلبان به عنوان حداقل تحصیلات و فرق بزرگ با دوره‌های قبلی بوده است، بیان داشت: این دوره در کنار ثبت نام کاندیدا دستور تشکیل هیئت اجرایی به حوزه فرعی اعلام و ظرف شش روز هیئت اجرایی تشکیل شد.
 کفیل ادامه داد: کیفیت هیئت اجرایی از بین معتمدان مردمی و پس از تایید شورای نگهبان انجام شد که هشت نفر هیئت اجرایی، یک نفر نماینده شورای شهرستان و رئیس ثبت احوال و فرماندار رئیس ستاد اجرایی که در مجموع نیز 11 نفر هستند.
وی با بیان اینکه در هیئت شهرستان‌ها نیز همین تعداد یکسان است، افزود: در مراکز فرعی و اصلی اصفهان مرکز حوزه شهرستان برای انتخاب پنج نماینده تشکیل شده است.
فرماندار اصفهان همچنین جرقویه علیا، سفلی، جلگه، بن رود و کوهپایه را حوزه فرعی در استان اصفهان برشمرد و گفت: حوزه مرکزی ارامنه جنوب و نیز حوزه فرعی اهواز، شیراز، فریدن و شاهین شهر هم حوزه فرعی اقلیت جنوب کشور است.
وی ادامه داد: اصفهان حوزه فرعی تهران، کلیمیان و زرتشتیان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.
کفیل وظایف هیئت اجرایی را برگزاری انتخابات دانست و ادامه داد: اعضای اصلی هیئت اجرایی مسئول انتخابات هستند که انتخاب کاندیدا و نیز شعب اخذ رای و مکان قرار گیری صندوق‌ها را بر عهده دارند. 
وی افراد در شعب اخذ رای را به نسبت حداقل پنج و حداکثر هفت نفر متشکل از نایب رئیس و منشی دانست و ادامه داد: انتخاب و تعیین داوطلبان توسط این افراد بررسی می‌شود.
فرماندار اصفهان در مورد حضور نمایندگان بیان داشت: از نمایندگان فعلی چهار نفر ثبت نام کرده‌اند.هر 10 سال جمعیت نمایندگان 20 درصد اضافه و درخواست شده است که به نمایندگان اصفهان اضافه شود که نقطه مورد نظر شهرستان اصفهان نبوده و آران و بیدگل انتخاب شد که در دوره بعدی مجلس دهم تعداد نمایندگان به 21 نفر می‌رسد.
کفیل در مورد طیف مختلف سیاسی در این دوره  گفت: ثبت نام به صورت عام و همه جریان‌های سیاسی با دیدگاه مختلف حضور دارند.
وی در مقایسه حضور نمایندگان دوره قبلی با دوره نهم افزود: اگر مدرک لیسانس را مبنا قرار دهیم افزایش یافته است اما با مدرک فوق لیسانس تغییری نکرده است.
فرماندار اصفهان در مورد حضور کاندیداتورهای جدید در کنار سایر نمایندگان ادامه داد: این دوره سی‌امین دوره تجربه است و فرمانداری به عنوان اصل امانت‌داری بی‌طرفانه باید نسبت به فعالیت‌ها و گروه‌ها برخورد کند. به هر حال صحنه انتخابات دست خود مردم است و ایجاد فضای رقابتی بستگی به هوشیاری مردم دارد.
کفیل در مورد تخلفات انتخابات و تبلیغات نمایندگان گفت: این امر در صدر مدیران مسئول قرار دارد و جمع بندی در هیئت‌های نظارت اجرایی و در صلاحت کاندیداها بررسی می‌شود.
وی در مورد فعالیت نمایندگان فعلی تاکید کرد: نمایندگان مجلس تا خرداد سال آینده هستند و در راستای فعالیت‌های مسئولیتی می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند و البته محدودیتی برای انجام وظایف قانونی ندارند.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه در آینده انتخابات پر شوری خواهیم داشت،افزود: افراد انتخابی با توجه به محدودیت تحصیلی اما  از دیدگاه‌های مختلف حضور پیدا کردند. نیروهای کارشناس مدیرتی خوبی برای نماینده شدن خود را آماده کرده بودند که به دلیل اینکه مدرک  کارشناسی داشتند توانایی کاندیداتوری مجلس نهم را نداشتند.
 کفیل ادامه داد:ما بیشترین عدد ثبت نامی بعد از تهران در کل استان‌های کشور را دارا و نیز 40 درصد تقاضاها را برای ثبت نام‌ها را برای کاندیداتوری برای شهرستان اصفهان داشته‌ایم.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول