اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان خبر داد

اختصاص 6 کمیسیون تخصصی فرهنگی اجتماعی در آبادان

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان از اختصاص شش کمیسیون تخصصی فرهنگی اجتماعی به‌منظور آسیب‌شناسی و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی در منطقه خبر داد.

اختصاص 6 کمیسیون تخصصی فرهنگی اجتماعی در آبادان
بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: فرمانداری ویژه این شهرستان در راستای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی منطقه در حال برنامه‌ریزی است.
وی افزود: این فرمانداری در این زمینه نیازمند تعامل جدی مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان است.
فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: مطمئنا توسعه ابعاد فرهنگی در منطقه موجب کمک و پیشبرد دیگر اهداف اجتماعی می‌شود زیرا این دو به‌هم تنیده و چون زنجیر متصل هستند.
وی اضافه کرد: بر این اساس اولین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی سال‌جاری در شهرستان با حضور مسئولان مرتبط انجام و در آن به ایجاد راهکارهایی اشاره شد.
ایلخاص‌زاده خاطرنشان کرد: این اساسنامه طبق اصل 138 با تصویب هیأت وزیران و مسئولیت شورای فرهنگی اجتماعی وزارت‌کشور به‌منظور اجرا به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.
وی عنوان کرد: هر چند که این اصل با تأخیر در آبادان اجرایی شده ولی یک نهاد جدید است که برای ارائه راهکارهایی مناسب و اجرایی در راستای آسیب‌شناسی و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر تدوین شده است.
فرماندار ویژه آبادان با اظهار تأسف از عدم‌حضور برخی از مدیران ارگان‌ها در این جلسه تصریح کرد: مسایل اجتماعی و فرهنگی جزو ذاتی قوانین کاری آنها است، پس بیش از 20 اداره یا نهاد طبق این بخش‌نامه باید حضور الزامی داشته باشند که عدم‌حضور نیمی از آنها در جلسه توجیه‌پذیر نیست و باید پاسخگو باشند.
وی در خصوص چارت سازمانی این کارگروه افزود: زیرمجموعه این طرح را شش کمیسیون تخصصی برعهده دارد.
ایلخاص‌زاده تصریح کرد: هر کمیسیون با توجه به موضوعات مختلف و کارکرد قانونی یکی از ارگان‌ها مسئولیت آنها را برعهده خواهد گرفت تا خروجی فعالیت و پژوهش‌های زیر مجموع را برای اجرا بررسی کند.
وی همچنین به لزوم بومی‌نگری این طرح اشاره کرد و گفت: دستورالعمل ابلاغ شده دست فرمانداران که ریاست کارگروه را بر عهده دارند بازگذاشته تا آنها بتوانند با توجه به شرایط خاص منطقه خود مشکلات را اولویت‌بندی و مدیریت کنند.
فرماندار ویژه آبادان در پایان عنوان کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده به‌زودی شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی مضاعف فرهنگ در منطقه باشیم.
انتهای پیام/م20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول