اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان:

داوری‌های نشان ملی صنایع دستی باید در فکر ممیزی بین‌المللی باشد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: نشان مرغوبیت کالا و مهر اصالت صنایع دستی باید به سمت و سویی حرکت کند که صنایع دستی ابتدا به صورت محلی و منطقه‌ای و در نهایت در قالب ملی و بین‌المللی ممیزی شود.

داوری‌های نشان ملی صنایع دستی باید در فکر ممیزی بین‌المللی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن مصلحی ظهر امروز در جمع نمایندگان صنایع دستی استان‌های مرکزی و داوران سومین دوره نشان ملی صنایع دستی کشور با بیان اینکه حوزه صنایع دستی با استفاده از کم‌ترین سرمایه‌ها، می‌تواند بیشترین میزان اشتغال را در حوزه‌های محلی، منطقه‌ای و ملی ایجاد کند، تصریح کرد: صنایع دستی علاوه بر عرصه‌ای برای نمایش ظرفیت‌های هنری کشور، مهم‌ترین محور برای جاذبه‌های گردشگری است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری داوری نشان ملی و بین‌المللی در حوزه صنایع دستی گامی مثبت در راستای بررسی فنی و تخصصی کالاها به شیوه ممیزی، ارزش گذاری و درجه بندی است، تاکید کرد: نشان مرغوبیت کالا و مهر اصالت صنایع دستی باید به سمت و سویی حرکت کند که صنایع دستی ابتدا به صورت محلی و منطقه‌ای و در نهایت در قالب ملی و بین‌المللی ممیزی شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه مهر اصالت صنایع دستی از سال 2000 با همکاری سازمان تربیتی علمی فرهنگی ملل متحد و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی پایه گذاری شد، یادآور شد: ایران از سال 2007 در طرح نشان مرغوبیت یونسکو برای صنایع دستی شرکت کرد که در سال 89، 65 اثر از صنعت دست هنرمندان ایرانی موفق به کسب این نشان ارزشمند شدند.
وی افزود: سال گذشته 30 اثر از صنایع دستی اصفهان موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شدند و در مجموع نیز 54 اثر از صنایع دستی اصفهان دارای نشان اصالت یونسکوهستند.
مصلحی در ارتباط با دغدغه علاقه‌مندان و خریداران صنایع دستی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل این افراد نامشخص و ناآشنا بودن آنها با صنایع دستی اصیل از مصنوعاتی است که به نام هنر دست، بازار را اشغال کرده است.
به گزارش فارس، سومین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی کشور امروز با شرکت 191 اثر صنایع دستی در بیش از 50 رشته از هنرمندان استان‌های منطقه مرکزی کشور شامل اصفهان، مرکزی، یزد، لرستان، چهارمحال و بختیاری برای داوری در منطقه مرکزی و دریافت نشان ملی در اصفهان آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول