اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

منابع بانکی خراسان جنوبی پایین است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان درآمد سرانه خانوارها و منابع بانکی این استان از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

منابع بانکی خراسان جنوبی پایین است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور به این استان نگاه ویژه‌ای دارد مسئولان نیز باید در تمامی زمینه‌ها از جمله کشاورزی این استان را مد نظر قرار دهند.
وی اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی استان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: طرح ترسیب کربن یکی از طرح‌های خوبی است که در استان به اجرا درآمد و اگر طرح‌های دیگری از جمله راه‌اندازی مرکز ملی آموزش منابع طبیعی نیز در استان اجرایی شود بسیاری از مشکلات در استان مرتفع می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی این استان را دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: باید با اولویت‌بندی و در نظر گرفتن اقلیم استان سرمایه‌گذاری‌های لازم بر روی این ظرفیت‌ها به انجام برسد.
رشید با اشاره به اینکه بخش اعظمی از اشتغال استان در بخش کشاورزی است، گفت: باید با ارائه طرح‌های مناسب مشکلات بخش کشاورزی را به حداقل رساند چرا که این امر علاوه بر ایجاد اشتغال موجب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها نیز می‌شود.
وی نبود جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و کم بودن سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خراسان جنوبی را از جمله مشکلات این استان دانست و تصریح کرد: چند کارخانه بزرگ استان از جمله کویرتایر و سیمان قاین نیز با مشکلاتی مواجه هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون حمایت‌های بسیار خوبی از بخش کشاورزی در استان صورت گرفته است، یادآور شد: همانطور که قبلاً نیز گفته شده است کشاورزی در استان در اولویت است و تاکنون حمایت‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته است.
رشید ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه یکپارچه‌سازی اراضی، احیای قنوات، طرح‌های آبخیز داری، ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای، آبیاری تحت فشار و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در کشاورزی به انجام رسیده که قابل تقدیر و تشکر است.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده و برنامه‌هایی که در آینده داریم آینده خوبی را برای کشاورزی استان شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول