اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی:

بانک‌ها صنایع شناسنامه‌دار را حمایت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله پرداخت تسهیلات بانکی به بخش صنعت باید حل شود، گفت: برخی از بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات احتیاط‌ هایی دارند ولی وقتی صنایع شناخته شده و شناسنامه‌داری داریم که کار و تولیدشان معلوم است باید مورد حمایت واقع شوند.

بانک‌ها صنایع شناسنامه‌دار را حمایت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ علی لاریجانی پنج‌شنبه شب در گردهمایی مسئولان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان قم که با حضور حجج‌الاسلام آشتیانی و بنایی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ‌قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی کشور و... در سالن همایش‌های سینما وتوس قم برگزار شد، اظهار کرد: قبول دارم که مشکلات بخش صنعت و تولید در شرایط فعلی کشور ما مقداری سخت است.
وی خاطر نشان کرد: در این زمینه جلسات مختلفی با مسئولان اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی در مجلس تشکیل و  برخی از مسائل از جمله بحث جوایز صادراتی در این جلسه مطرح شد که وزیر صنعت هم که در این جلسه حضور داشت قول داد که این کار را انجام دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله پرداخت تسهیلات بانکی به بخش صنعت باید حل شود، اظهار کرد: فساد ممکن است وجود داشته باشد که باید با آن برخورد شود، اما این ربطی به خیل عظیمی از افرادی که در بخش‌های مختلف تولید خدمت می‌کنند ندارد و لازم است بانک‌ها این خدمات را طبق ضوابطی که در بودجه آمده انجام دهند.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی از بانک‌ها در این زمینه احتیاط‌ هایی داشته باشند، عنوان کرد: این احتیاط‌ ها را باید در جایی بگذارند که مرزش به فساد منتهی می‌شود، اما وقتی صنایع شناخته شده و شناسنامه‌داری داریم که کار و تولیدشان معلوم است باید مورد حمایت واقع شوند.
لاریجانی تاکید کرد: البته این موضوع را هم ما پیگیری کردیم و باز هم دنبال خواهیم کرد امیدواریم این مسئله از این مرحله عبور کند و مشکلات بخش صنعت حل شود.
وی با اشاره به بازدید خود از شهرک صنعتی شکوهیه گفت: بنده از نزدیک با برخی از مسائلی که برخی از تولیدکنندگان در این شهرک با آن روبه‌رو بودند آشنا شدم که نکاتی هم به وزیر راه و ترابری، هم به وزیر بهداشت و هم به وزیر صنایع و تجارت منتقل ‌شد تا مشکلات این شهرک هم برطرف شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید باید همچنان مورد حمایت قرار گیرد، تصریح کرد: اگر مسئله اشتغال برای ما اهمیت دارد راه آن رونق تولید در کشور است، رونق دیگری در این زمینه ما نمی‌بینیم، ممکن است رفتارهایی انجام شود که جنبه مُسکّن دارد اما کار اصلی بر دوش کسانی است که کار تولید انجام می‌دهند.
وی با اشاره به تصویب طرح تسهیل فضای کسب و کار در مجلس گفت: هدف ما در این طرح کاهش گرفتاری‌های موجود در نحوه کار صنعت و تولید‌کنندگان بود که یک دیالوگ منطقی بین تولیدکنندگان در بخش صنعت و بخش دولتی صورت بگیرد و بخش‌های تولید در مراجع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر حضور داشته باشند و نظراتشان را مطرح کنند.
لاریجانی افزود: اینها دو قبیله جدای از هم نیستند بلکه همه در مسیر آبادانی کشور حرکت می‌کنند که یکی در سطح تولید است و یکی در بخش سیاست‌گذاری و نظارت، بنابراین درد‌های آنها باید کاملا شنیده شود و سیاست‌ها و برنامه‌ها باید طوری شود که تولید‌کنندگان بتوانند حرکت کنند.
وی با بیان اینکه البته برخی از حرف‌های نادرست در ارتباط با طرح تسهیل فضای کسب و کار زده شد، گفت: به نظر من این طرح جزو طرح‌های خوب بود و اگر هم نواقصی دارد باید نواقص را از طریق اتاق بازرگانی منتقل کنند و باز هم می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم با پیشنهادهای فعالان عرصه صنعت مشکلات بخش صنعت و تولید کشور برطرف شود، خاطر نشان کرد: روحیه مجلس هم این است که مسائل بخش تولید و صنعت را دقیق‌تر و منطقی‌تر مورد بررسی قرار دهد و تا آنجا که می‌تواند نسبت به رفع موانع و مشکل اقدام کند.
وی همچنین تصریح کرد: البته ما در قانون بودجه 90 هم ضوابطی را دیده بودیم که اگر درست اجرا می‌شد به نظر من فضای کسب و کار بهتر از این بود اما اکنون که فصل بودجه سال 91 است اگر پیشنهادهایی باشد در مقام تصویب به آنها توجه خواهد شد.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول