اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان:

انتخابات مظهر حضور آگاهانه مردم در صحنه است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: انتخابات مظهر اراده و حضور آگاهانه مردم در صحنه است.

انتخابات مظهر حضور آگاهانه مردم در صحنه است
حسین میرزاپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: واجدان شرایط پس از مطالعه قانون مجلس شورای اسلامی با مراجعه به مراکز نام‌نویسی نسبت به اعلام داوطلبی خود تا 9 دی اقدام کرده و پس از پایان مهلت قانونی مراحل دیگر انتخابات آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: برابر مفاد ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان نمایندگی مجلس در این هفت روز با مراجعه به فرمانداری‌ها با پر کردن پرسش‌نامه مخصوص اعلام آمادگی را تکمیل و به همراه مدارک در انتخابات نام‌نویسی کردند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان خاطرنشان کرد: براساس مواد 31 و 32 قانون انتخابات با آغاز نام‌نویسی فرمانداران با شناسایی 30 نفر از معتمدان واجد شرایط از اقشار مختلف مردم به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها معرفی شدند.
وی با بیان اینکه پس از تایید 30 نفر از طرف هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها‌، فرمانداران و بخشداران موظفند با دعوت از 30 نفر و با نظارت هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل جلسه دهند، افزود: در این جلسه هشت نفر از معتمدان با رای مخفی و با اکثریت آرا به عنوان هیئت اجرایی و پنج نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل تعیین و انتخاب می‌شوند.
میرزاپور با اشاره به اینکه 9 نفر از معتمدان مردم باید در هیئت اجرایی باشند، تصریح کرد: طبق قانون فرمانداران و بخشداران با هماهنگی شورای شهرستان و بخش‌ها یک نفر از اعضا را به هیئت‌های نظارت معرفی می‌کنند که با تایید هیئت نظارت شهرستان و بخش‌ها، نماینده شورای شهرستان و یا بخش‌ها در هیئت‌های اجرایی حضور می‌یابند.
وی انتخابات را مظهر اراده و حضور آگاهانه مردم در صحنه برشمرد و گفت: وظیفه هیئت‌های اجرایی و نظارت است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، زمینه حضور حداکثری را فراهم و اصل امانتداری را رعایت کنند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با بیان اینکه انتخابات تجلی عینی مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ادامه داد: همه عناصر برگزاری انتخابات اعم از انتخاب‌ کنندگان، انتخاب شوندگان، عوامل اجرایی و ناظران از بطن مردم بوده و خود مردم مجری و ناظر بر انتخابات هستند.
وی یادآور شد: از تاریخ چهار دی ماه سال جاری به مدت پنج روز استعلام از مراکز چهارگانه توسط مسئولان مربوطه انجام و بررسی صلاحیت داوطلبان هیئت‌های اجرایی که معتمد مردم هستند از تاریخ 10 دی ماه سال جاری آغاز و تا 19 دی ماه ادامه دارد.
میرزاپور گفت: 20 دی ماه سال جاری نتیجه بررسی صلاحیت در هیئت‌های اجرایی توسط فرمانداران به داوطلبان اعلام و آنها به مدت چهار روز از تاریخ 21 دی‌ ماه فرصت دارند، در صورت اعتراض، شکایت خود را به صورت کتبی به هیئت نظارت استان تسلیم کنند.
وی تصریح کرد: بررسی صلاحیت همه داوطلبان و شاکیان در هیئت نظارت استان از تاریخ 25 دی آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول