اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان اعلام کرد

نام‌نویسی 117 داوطلب نمایندگی مجلس در استان کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: 117 نفر در استان کرمان داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

نام‌نویسی 117 داوطلب نمایندگی مجلس در استان کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع 117 داوطلب نمایندگی مجلس در استان کرمان 104 نفر مرد و 13 نفر زن هستند.
وی درباره مدارک تحصیلی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس از استان کرمان تصریح کرد: 19 نفر از این داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس، 73 نفر فوق لیسانس، 21 نفر دکترا و چهار نفر دارای مدرک حوزوی معادل فوق لیسانس و دکترا هستند.
استاندار کرمان از فعالیت 23 حوزه اصلی و فرعی شهرستانی در استان کرمان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 9 حوزه اصلی و 14 حوزه شهرستانی فرعی است.
نجار با بیان اینکه آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان کرمان فراهم است، بیان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای امنیت این انتخابات صورت گرفته و طرح‌های عملیاتی در این زمینه انجام شده است.
وی تصریح کرد: 10 درصد از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.
نجار با اشاره به اینکه از 10 نماینده کنونی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی پنج نفر برای نهمین دوره انتخاباتی نامزد شده‌اند، خاطرنشان کرد: این پنج نفر از حوزه‌های انتخاباتی شهرستان‌های کرمان، کهنوج، سیرجان، بم و زرند هستند.
استاندار کرمان افزود: جوان‌ترین داوطلب انتخاباتی مجلس در استان کرمان بانویی با 30 سال سن و مسن‌ترین آنها نیز یک مرد با 64 سال سن است.
نجار بیان داشت: از حوزه انتخابیه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه 12 نفر و از حوزه انتخابیه چهار شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر نیز هشت نفر ثبت نام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه از حوزه انتخابیه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد چهار نفر و از حوزه شهرستان‌های رفسنجان و انار 14 نفر نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان نیز 16 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که یک نفر آنها زن است.
نجار از نام‌نویسی 13 نفر در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد دو نفر زن هستند.
وی افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان شهربابک نیز در مجموع 10 نفر ثبت نام کردند که یک نفر آنها زن است.
استاندار کرمان تعداد نامزدهای انتخاباتی ثبت ‌نام شده از حوزه انتخابیه شهرستان‌های راور و کرمان را 30 نفر اعلام و عنوان کرد: از این تعداد هشت نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه از حوزه انتخابیه شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و فاریاب 10 نفر نام‌نویسی کرده‌اند، بیان داشت: بیشترین ثبت نام شده‌ها مربوط به حوزه انتخابیه کرمان و راور و کمترین مربوط به حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد است.
وی محدوده سنی داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان کرمان را 30 تا 64 سال ذکر کرد.
نجار تصریح کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتخاب فرد اصلح معیارهایی را بیان کرده‌اند که این معیارها باید مورد توجه و ملاک انتخاب قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه هیئت‌های بازرسی در استان کرمان همزمان با سراسر کشور شکل گرفته و فرد مورد نظر هم معرفی شده است، خاطرنشان کرد: یک واحد قضایی نیز برای رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخاباتی در نظر گرفته شده است.
نجار بر حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری انتخابات باید منجر به انسجام و رفاقت شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول