اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

270 نفر در اردبیل داوطلب اهدای عضو هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 270 نفر در استان اردبیل با تکمیل فرم اشتراک داوطلب اهدای عضو هستند.

270 نفر در اردبیل داوطلب اهدای عضو هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در جلسه کار گروه امنیت و سلامت غذایی استان اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 17 نفر در استان اردبیل با رضایت خانواده‌هایشان بعد از مرگ مغزی، اهدای عضو انجام دادند که این عمل آنان سبب شده بیش از 60 نفر نیازمند پیوند اعضا، حیاتی مجدد پیدا کنند.
وی با اشاره به فرهنگ بالای ایثار و گذشت مردم این دیار ابراز داشت: ‌اردبیل در رتبه‌بندی اهدای عضو جایگاه اول کشوری را دارد.
این مسئول ادامه داد: داوطلبان جدید می‌توانند با مراجعه به قسمت فراهم‌آوری اعضای پیوندی فرم مورد نظر را تکمیل کرده و به این بخش اختیار تام دهند تا در زمان وقوع حوادثی که منجر به مرگ مغزی می‌شود، اعضای آنها اهدا شود.
پورفرضی در ادامه با اعلام مصوبات جلسات قبلی خاطرنشان کرد: دو جلسه گذشته را که یکی از آنها در سرعین بود برای حل معضلات شهری سرعین اختصاص دادیم و این جلسه پنجمین جلسه کار گروه امنیت و سلامت غذایی استان است که موضوعات مهم و قابل توجهی در این زمینه طرح شده و مورد برسی قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اطلاع‌‌رسانی مناسب سازمان بهزیستی در مورد بیماری‌های ژنتیکی و آموزش به خانواده‌ها خبر داد و افزود: اجرای طرح بهادیر و اطلاع‌‌رسانی صحیح، دقیق و به موقع آن از طریق رسانه‌ها نتایج مثبتی به همراه داشته به طوری که دستور‌العمل اجرایی آن برای سایر شهرستان‌ها نیز ارسال شده است.
وی در مورد ساماندهی محل دفن زباله شهر اردبیل و سرعین به پیگیری‌ها از طریق شهرداری و فرمانداری اشاره کرد و افزود: در مورد تغییر محل موقت فاضلاب توسط شهرداری و امور اجتماعی شهری اقداماتی انجام شده است.
این مسئول به اجرای مناسب برخی از مصوبات در مورد بهبود کیفیت آب شرب اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه برخی از طرح‌های مورد نظر اجرایی شده و یا در دستور کار مسئولان متولی امر قرار دارد.
پورفرضی همچنین از ممنوعیت عرضه سالاد و سبزی برای جلوگیری از بیماری التور (وبا) خبر داد و گفت: با بازرسی دو هزار واحد صنفی عرضه مواد غذایی سعی کردیم نسبت به پیشگیری این بیماری اقدام کنیم به طوری که در دو مرحله خرداد و شهریور امسال با بازرسی‌ و سرکشی‌های مستمر از صاحبان رستوران‌ها خواسته‌ایم تا از عرضه سبزی و سالاد خوداری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: همین پیشگیری‌ها و مراقبت‌ها سبب شده تا در این استان تنها سه نفر به وبا مبتلا شوند که با مداوا و مراقبت به موقع این بیماران درمان شدند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول