اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری رتبه نخست اهدای عضو را در کشور دارد

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری رتبه نخست اهدای عضو را در بین دیگر استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

چهارمحال و بختیاری رتبه نخست اهدای عضو را در کشور دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود اخلاقی بعدازظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی این دانشگاه، اظهار داشت: این استان از نظر تعداد اهدا کنندگان عضو بیماران مرگ مغزی نسبت به جمعیت استان و با توجه به آمار مرگ مغزی رتبه نخست را در سطح کشور دارد.
وی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را جزو 12 تیم فعال و موفق در کشور نام برد و گفت: هم‌اکنون 40 تیم پیوند عضو در سطح کشور فعال هستند که در این میان تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دوازدهمین تیم فعال کشور محسوب می‌شود.
اخلاقی با بیان اینکه تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد فعالیت رسمی خود را از سال 1382 آغاز کرده است، افزود: این تیم تا کنون با 200 خانواده‌ای که بستگانشان دچار مرگ مغزی شده‌اند، وارد مذاکره شده که از این تعداد 37 خانواده حاضر به اهدای اعضای بیمار مرگ مغزیشان شده‌اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت فرهنگ‌سازی اهدای عضو در بین آحاد مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه این امر خیر و خداپسندانه می‎تواند جان بیماران بسیاری را نجات دهد، ضروری است تا با برگزاری برنامه‌های مختلف در ارتقای سطح فرهنگ اهدای عضو در جامعه تلاش مضاعف صورت گیرد.
وی کمک به بیماران نیازمند پیوند را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه لیست انتظار بیماران نیازمند به پیوند اعضا رو به افزایش است، برای فرهنگسازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو باید جلساتی با ارگان‌های مختلف برگزار شود.
ایمانی خاطرنشان کرد: در این مسیر تمامی دستگاه‌های اجرایی باید از طریق مشارکت جمعی در ترویج این فرهنگ با جامعه پزشکی همکاری کنند.
مرگ مغزی عبارت است از قطع غیرقابل برگشت تمامی فعالیت‌های مغزی یعنی بیمار مرگ مغزی شده فعالیت طبیعی قلب را داشته‎اند اما تنفس ارادی و خود به خودی ندارد و با کمک دستگاه تنفس می‎کند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول