اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه:

اهدای عضو بیماران مرگ مغزی فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه خواستار فرهنگ‌سازی در مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان شد.

اهدای عضو بیماران مرگ مغزی فرهنگ‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین بیگلری پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان افزود: هزینه بعضی از بیماری‌ها در توان خانواده‌ها نیست و برای این بیماران انجمن‌هایی به نام انجمن حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سطح استان دایر شده است.
وی اظهار داشت: مشکل عمده ما این است که بودجه دولتی نداریم و خدماتی که ارائه می‌دهیم تنها از کمک‌های مردمی است.
مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه تنها استانی است که حمایت از بیماران صعب‌العلاج را پوشش می‌دهد.
بیگلری در ادامه به آمار بیماران خاص در کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در استان کرمانشاه بیش از 17هزار و 11 نفر بیمار خاص کلیوی، تالاسمی، دیابتی، مزمن روانی و سرطانی داریم که 13‌هزار نفر آنان دیابتی هستند؛ البته ممکن است تعداد خیلی بیشتر از این رقم باشد که ما از آن مطلع نیستیم.
وی تصریح کرد: مشکل اصلی این بیماران غیر از رنجی که بیماری برای آنها دارد، امرار معاش و هزینه تهیه داروهاست لذا باید در امر کمک به این بیماران فرهنگ‌سازی کنیم.
مدیر‌کل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه تصریح کرد: از مدیران انتظار داریم در جلسات اداری خود، همکاران را با مشکلات بیماران آشنا کنند و به بیمارستان‌ها سر بزنند.
بیگلری ادامه داد: برای حمایت از این بیماران باید فرهنگ‌سازی شده و مردم با این بیماری‌ها آشنا شوند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این بیماران، این مسئله است که در شهرستان‌ها حمایت نمی‌شوند و تمامی بیماران خاص غیر از بیماران کلیوی، در شهرستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند.
مدیر‌کل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه در ادامه به بحث مرگ مغزی اشاره کرد و افزود: در مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی نیز فرهنگ‌سازی نشده است، به طوری که در استان کرمانشاه فقط یک مورد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی را داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ فروش کلیه را از میان برداریم و برای این کار احتیاج به فرهنگ‌سازی داریم.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی در پایان با اشاره به اینکه 23 تا30 آبان‌ماه هفته حمایت از بیماران کلیوی است، گفت: انتظار ما از مسئولان این است که در این هفته بازدید از بیماران خاص را فراموش نکنند.
استاندار کرمانشاه نیز در پی سخنان بیگلری از همه دستگاه‌ها خواست که بیماران خاص را فراموش نکنند.
سید دادوش هاشمی افزود: صدا و سیما در فرهنگ‌سازی اهدای عضو افراد مرگ مغزی نقش اساسی دارد و خبرنگاران نیز باید این مسائل را منعکس کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول