اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین اجرا می‌شود

حمایت از مبتلایان به اختلال هویت جنسی

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه هویت جنسی یکی از مهمترین وجوه هویت انسانی است، گفت: طرح حمایت اجتماعی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی ( t.s) در بهزیستی قزوین اجرا می‌شود.

حمایت از مبتلایان به اختلال هویت جنسی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، هدی حقیقی بیان کرد: وقتی کودکی پا به جهان می‌گذارد، به عنوان یک دختر یا پسر در نظر گرفته می‌شود و والدین، بستگان و سپس همتاها، معلمان و مربیان و همه جامعه پیرامون او را به عنوان پسر یا دختر ارزش گذاری می‌کنند.
وی ادامه داد: خانواده و جامعه نقش‌های دخترانه و پسرانه متفاوتی را برای این دو جنس قائل می‌شوند و این نقش‌ها را به کودک آموخته و او را برای تقویت رفتارهای متناسب با جنسیت او تشویق می‌کنند.
کارشناس دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: مجموعه مشخصات فیزیولوژیک و آناتومیک کودک و آموزش‌های خانواده، محیط و تقابل میان آن دو، آن است که کودکان در حدود 3 سالگی به آگاهی از جنسیت خود می‌رسند.
وی تصریح کرد: اما این فرآیند طبیعی که در اکثر مواقع با موفقیت طی می‌شود در پاره‌ای از موارد مسیر متفاوتی را می‌گذراند به طوری که کودک در مورد تعلق خود به یکی از دو جنس دچار تردید شده یا به طور کلی خود را متعلق به جنس مخالف بیولوژیک خود می‌داند.
حقیقی اظهار کرد: این وضعیت با رشد کودک ادامه می‌یابد و در مواردی به قوت ادامه یافته و به حداکثر شدت خود یعنی تقاضای فرد برای تغییر مشخصات آناتومیک خود به صورت جنسیتی که خود را متعلق به آن می‌داند، برسد.
وی تأکید کرد: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در جهت حمایت اجتماعی از این گروه از بیماران، طرح حمایت اجتماعی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی (t.s ) را تدوین کرد و از نیمه دوم سال 1381 به اجرا درآورد.
کارشناس دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: این بیماران می‌توانند برای تشکیل پرونده و انجام مراحل درمان و پیگیری‌های پس از آن و حمایت‌های مالی و اجتماعی به مراکز مداخله در بحران( فردی، خانوادگی و اجتماعی) سراسر کشور مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: ارتقاء کیفیت زندگی مبتلایان به اختلال هویت جنسی (t.s) از طریق ارائه حمایت‌های اجتماعی و روانشناختی، اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های مرتبط با اختلال هویت جنسی به مبتلایان، خانواده های آنان و جامعه از جمله اهداف سازمان بهزیستی در اجرای طرح حمایت از بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی (t.s) است.
حقیقی یادآور شد: این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز مداخله در بحران همچون فردی، خانوادگی و اجتماعی به صورت سرپایی و رایگان از خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، روانپزشکی، پزشکی ، حقوقی و ... بهره‌مند شوند.   
انتهای پیام/خ۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول