اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

موسسات خیریه با حمایت مستقیم بهزیستی فعالیت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: موسسات، انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد خیریه باید زیر نظارت و سرپرستی مستقیم بهزیستی فعالیت کنند.

موسسات خیریه با حمایت مستقیم بهزیستی فعالیت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه انجمن‌ها و موسسات خیریه زیر نظارت بهزیستی اردبیل اظهار داشت: فعالیتی که انجمن‌های مردم نهاد و تشکل‌ها انجام می‌دهند حجم زیادی از کارها را شامل می‌شود و به عبارتی می‌توان ادعا کرد فعالیت‌های انجمن‌های خیریه بسی مشکل‌تر از سایر فعالیت‌هاست.
وی به هزینه بر بودن و دیر بازده بودن فعالیت‌های بهزیستی و انجمن‌های زیر پوشش آن اشاره کرد و افزود: خدماتی که این سمن‌ها و تشکل‌ها انجام می‌دهند هیچ یک وظیفه و تکلیف اداری نیست بلکه این نوعی احساس انسان دوستی و نوع‌دوستی است که علیرغم سختی کار آن را پذیرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه دولت با هدف مشخص برخی از کارها را به سازمان‌های مردم نهاد سپرده بیان داشت: سیاستی که دولت دنبال می‌کند سپردن این فعالیت‌ها به بخش خصوصی است چرا که اگر دولت تاجر و مجری موفقی بود کارها را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کرد.
استاندار اردبیل آموزش، تامین امنیت و بهداشت را از وظایف دولت اعلام کرد و گفت: دولت با تامین این سه مقوله با هدف سبک کردن فعالیت‌های خود سمن‌ها را وارد کار کرد اما این به معنی عدم کمک نیست و دولت آنچه که در توان دارد از طریق بهزیستی کمک می‌کند.
وی اظهار داشت: فلسفه وجودی انجمن‌ها این است که بالاترین سرمایه معنوی جامعه هستند و اگر قرار بود همه فعالیت‌ها دولتی باشد مراکز و موسسات غیردولتی نیز ساخته نمی‌شد و اگر دولت مجوز ایجاد موسسات، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های غیر دولتی را داده است به دلیل به عهده گذاشتن بار آموزشی کشور به بخش خصوصی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول ارائه تسهیلات به انجمن‌ها را دارای شرایطی اعلام کرد و ابراز داشت: اگر زمینه و تضمین برگشت تسهیلات نباشد پرداخت نیز میسر نخواهد بود اما اگر هر طرح اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و درمانی توان باز گرداندن اقساط را داشته باشد بانک‌ها نیز مشتاقانه در پرداخت تسهیلات پیش می‌روند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول