اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان:

104 مرکز بهزیستی در بم خدمات ارائه می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 104 مرکز و مجتمع دولتی و خصوصی تحت مدیریت و نظارت بهزیستی در شهرستان بم در حال ارائه خدمت به مردم تجیب و شریف بم و جامعه هدف بهزیستی هستند.

104 مرکز بهزیستی در بم خدمات ارائه می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا عباسی پیش از ظهر امروز در بزرگداشت‌ هشتمین سالروز زلزله بم اظهار داشت: زمان زلزله‌ در حالی که تمام‌ ساختارهای شهری بم متلاشی شده بود و مردم در شُک اتفاق رخ داده و از دست دادن عزیزانشان بودند‌، مسئولان نظام جمهوری اسلامی و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب که در آن حادثه عنایت ویژه‌ای به بم و مردم بم داشتند‌ با کمک به بازماندگان ‌زلزله‌‌، بحران به وجود آمده را به خوبی مدیریت کردند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بم شروع به برخاستن کرد.
وی حضور سر‌زده مقام معظم رهبری را در کوچه پس کوچه‌های شهر بم در همان روزهای اولیه زلزله عنایت ویژه خداوند و تدبیر حکیمانه ایشان دانستند که روحیه از دست رفته مردم مصیبت‌زده بم را به آنان بازگرداند و انگیزه مضاعفی برای مسئولان شد تا مردم و مسئولان در کنار هم برای آبادانی دوباره بم تلاش کنند.
عباسی افزود: زلزله بم موجب شد تا نظام مدیریت بحران کشور منسجم‌تر از گذشته با تعریف جدید، خود را برای ورود به حوادث احتمالی آماده کند و دیدیم که تجربیات به دست آمده از زلزله بم در زلزله زرند چگونه خود را نشان داد و بخش عمده‌ای از این موفقیت‌ها مرهون صبوری‌، سعه ‌صدر‌، گشاده‌رویی و همکاری‌ همه‌جانبه مردم بم با مسئولان اجرایی‌، متخصصان و محققان و پژوهشگران بود.
وی مردم بم را وارثان شایسته دارالصابرین دانست که پیرو ولایت بوده و قدر‌شناس همه آنانی هستند که در آن لحظات سخت به یاری ایشان آمدند.
عباسی گفت: پس از زلزله پنجم دی ماه بم 5 هزار و 100 کودک سرپرست یا سرپرستان خود را از دست دادند‌، 7 هزار و 500 زن نیز بی‌سرپرست‌، 2 هزار خانوار دچار از کار‌افتادگی و دارای سرپرست معلول و 270 نفر نیز دچار ضایعه نخاعی شدند.
وی افزود: از این تعداد 320 کودک بی‌سرپرست‌، 2 هزار و 900 زن سرپرست خانوار و 3 هزار و 800 نفر معلول تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اهتمام به حرفه‌آموزی‌، اشتغال‌، تأمین مسکن‌، پیگیری امور آموزشی و تحصیلی به مددجویان را از جمله فعالیت‌های بهزیستی طی هشت سال گذشته عنوان کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون 104 مرکز و مجتمع دولتی و خصوصی تحت مدیریت و نظارت بهزیستی در شهرستان بم در حال ارائه خدمت به مردم نجیب و شریف بم و جامعه هدف بهزیستی هستند.
وی ارائه خدمات روان‌شناختی‌، مددکاری و مشاوره‌ای به مددجویان و مردم بم را از دیگر خدمات ماندگار بهزیستی از زمان وقوع زلزله تا به امروز برشمرد.
به گزارش فارس، در این مراسم فرزندان بی‌سرپرست به جای مانده از زلزله که در مراکز شبه خانواده بهزیستی بم مقیم هستند به قرائت دکلمه‌، دلنوشته‌، مقاله و اجرای سرود پرداختند.
پایان‌بخش این برنامه، بازدید حضار از نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان بهزیستی بم بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول