اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی چرام عنوان کرد:

خدمات گسترده بهزیستی به مددجویان کم‌توان چرامی

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی چرام از خدمات گسترده بهزیستی به مددجویان کم‌توان چرامی خبر داد.

خدمات گسترده بهزیستی به مددجویان کم‌توان چرامی
عنایت‌الله شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: مجتمع بهزیستی چرام شامل دو واحد توانبخشی و امور اجتماعی است که هر کدام از این واحدها به چند بخش و زیر مجموعه تقسیم می‌شوند.
وی، واحد توانبخشی را شامل عقب ماندگی ذهنی ناشنوایان و کم شنوایان، نابینایان و کم بینایان و افراد با مشکلات جسمی و حرکتی شدید و ضایعات نخاعی و افراد دارای اختلالات روانشناختی عنوان کرد.
شیخی گفت: این مجتمع برای عقب‌ماندگان ذهنی که تعداد آنها 78 نفر است با احداث مدارس و کار‌گاه‌های آموزشی که دائر کرده، توانسته است تعداد زیادی از آنها را با آموزش کسب و کار تا حد استقلال و بی‌نیازی پیش ببرد.
وی بیان کرد: خدمات ارائه شده به مددجویان در سه سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالث بوده که توانسته است تا حدود زیادی وضعیت معیشتی، رفاهی، اقتصادی، اجتماعی مددجویان تحت حمایت خود را مرتفع کرده و باری را از دوش این اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر بردارد.
این مسئول با بیان اینکه تعداد 40 نفر نیز مشکل شنوایی دارند، گفت: این واحد با اقدامات کلینیکی و پاراکلینیکی که به آنها ارائه داده، توانسته است مشکلات آنها را کم کرده و با معرفی به متخصصان مجرب مشکل عده‌ای از آنها را برطرف کرده است.
شیخی اظهار داشت: برای چهار نفر که مشکل جسمی و حرکتی و نخاعی دارند خدمات فیزیوتراپی و تهیه عصا و ویلچر ارائه شده است.
این مسئول در ادامه گفت: در زمینه پیشگیری از اعتیاد با همکاری آموزش و پرورش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مدارس و هم چنین شناسایی افراد معتاد و ارجاع آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد تا حدود زیادی امنیت اجتماعی این شهرستان را بالا برده و خانواده آنها را از این وضعیت نجات داده است.
شیخی گفت: این واحد 65 نفر دارای مشکلات بینایی و نابینایی و 17مصروع و 77 دانش آموز و 24 دانشجو و 26نفر که دارای اختلالات مزمن بوده را زیر پوشش حمایت خود قرار داده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول