اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران مطرح کرد

فرمانداران برای تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی دست به‌کار شوند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: فرمانداران شهرهای مازندران، ستاد تسهیلات سفر نوروزی را برای میزبانی از گردشگران بهار تشکیل دهند.

فرمانداران برای تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی دست به‌کار شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید عیسی هاشمی حیدری در جلسه توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی مازندران، جغرافیای طبیعی استان را ظرفیتی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دانست و اظهار داشت: تاکنون خدمات و حمایت‌هایی که در حوزه گردشگری استان انجام شد از وظایف ذاتی بوده، ولی در بحث صنعت این حوزه به صورت ویژه مورد توجه قرار نگرفت.
وی با بیان اینکه سواحل استان ظرفیتی اقتصادی برای مازندران محسوب می‌شود، یادآور شد: تاکنون نتوانستیم از ظرفیت‌های دریا در بخش گردشگری و صنایع دستی بهره‌برداری مفید کنیم.
 
* میزبانی مازندران منجر به جمع آوری زباله 20 میلیون مسافر نشود
این مسئول گفت: میزبانی مازندران فقط منجر به جمع‌آوری زباله 20 میلیون مسافر می‌شود.  
هاشمی با اشاره به اینکه رونق صنعت گردشگری باید دارای چارچوب مشخصی برای تحقق برنامه پنج ساله پنجم باشد، تصریح کرد: به منظور تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش گردشگری کانون ملی هماهنگی گردشگری در کشور شکل گرفت.
وی ادامه داد: بسیاری از وزرای اثرگذار به ریاست رئیس جمهور عضو کانون گردشگری در سطح کشور هستند.
 
* تشکیل کانون گردشگری در مازندران
هاشمی اظهار داشت: در استان‌ها کانون گردشگری به ریاست استاندار و مسئولیت معاون عمرانی  با قدرت و قوت و هدف‌گذاری‌های مناسب تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حضور دو سوم اعضا در جلسه کانون گردشگری موجب رسمی شدن جلسه می‌شود، تصریح کرد: مشارکت در کانون گردشگری باید جدی باشد، فرمانداران و شهرداران باید در خط مقدم این فعالیت‌ها، پای کار باشند.
این مسئول با تاکید بر اینکه تشکیل کانون گردشگری در مازندران از ضروریات است، گفت: کانون به عنوان فصل الخطاب تمام فعالیت‌های گردشگری محسوب می‌شود.
 
* خدمات‌رسانی به گردشگر باید هدفمند و اقتصادی باشد
وی ادامه داد: استان مازندران نباید در مباحث گردشگری فقط نقش میزبان را داشته باشد، خدماتی که به گردشگر داده می‌شود باید هدفمند و اقتصادی باشد.
هاشمی با تاکید بر اینکه نگاه به گردشگر باید علمی و فنی باشد، یادآور شد: قبل از ورود گردشگر به مازندران باید برای توریسم برنامه داشته باشیم.
 
* گردشگری مازندران از حالت سنتی خارج شود
معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه 12 درصد از مصوبات دولت در بخش مراکز نمونه گردشگری در مازندران بوده، گفت: گردشگری در مازندران باید از حالت سنتی خارج شود، برنامه‌ریزی گردشگری نباید با برپایی برزنت همراه باشد.
 
* بهره‌برداری از قله دماوند و جذب توریسم
وی با تاکید بر اینکه در بحث گردشگری باید به فضای سبز، صنایع دستی و کوه‌های البرز توجه شود، خاطرنشان کرد: دماوند از جغرافیای سرزمین مازندران است، ولی تیمی از مرکز کشور این ظرفیت طبیعی را در اختیار گرفتند، حق استان است و باید برای بهره‌برداری مفید از این ظرفیت تلاش کرد.
 
* فرمانداران ستاد سفر نوروزی را در مازندران تشکیل دهند
هاشمی فعالیت‌های گردشگری را متنوع و پیچیده دانست و گفت: فرمانداران ستاد تسهیلات سفر نوروزی را در استان تشکیل دهند.
وی ادامه داد: مسئولان امور گردشگری و فرمانداران از متولیان اصلی گردشگری در مازندران محسوب می‌شوند و طرح‌های صنعت گردشگری را به صورت راهبردی به کانون این حوزه ارائه دهند.
 
* ظرفیت گردشگری مرکز و شرق مازندران شناسایی شود
معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ظرفیت گردشگری مرکز و شرق مازندران باید شناسایی شود، یادآور شد: گردشگران به غرب مازندران توجه دارند، ظرفیت‌های گردشگری شرق استان به درستی شناسانده نشد.
وی ادامه داد: میانکاله از ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری برخوردار است، ولی تاکنون از این استعداد، استفاده نشد.
هاشمی با تاکید بر اینکه تشکیل کانون موجب می‌شود تا از فعالیت‌های موازی گردشگری در مازندران جلوگیری شود، تصریح کرد: نگاه ما فقط به صنعتی شدن گردشگری در مازندران است.
 
* مازندران نیازمند طرح جامع گردشگری است
این مسئول اذعان داشت: مازندران نیازمند طرح جامع گردشگری است، باید به دنبال گردشگر اقتصادی باشیم تا میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران در کنار گردشگری معرفی شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول