اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

50 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل پروژه کنارگذر شمالی مشهد ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: 50 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل پروژه کنارگذر شمالی مشهد ابلاغ شد.

50 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل پروژه کنارگذر شمالی مشهد ابلاغ شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه کارگروه جهاد اقتصادی اعطای تسهیلات و امتیازات بیشتر را زمینه‌ساز ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای مشارکت در امور دانست و اظهار داشت: خصوصی‌سازی، توسعه اقتصادی و رفع وابستگی اقتصاد کشور به نفت را در پی دارد.
استاندار خراسان رضوی جهاد مردم با دشمن بعثی در جنگ تحمیلی و جهاد سازندگی را مثال‌هایی از حرکت‌های جهاد گونه عنوان و اضافه کرد: صرف انجام وظایف روزمره دستگاه‌ها قدری سریع‌تر از گذشته، به معنای جهاد نیست بلکه تلاش برای برون سپاری و همت مضاعف برای رشد سرمایه‌گذاری که رشد اقتصادی را به همراه دارد، معنای حقیقی فرمایش مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال است.
صلاحی بر رصد عملکرد تمام دستگاه‌ها، معاونان و شخص استاندار در تحقق شعار جهاد اقتصادی تاکید کرد و افزود: متاسفانه بانک‌های استان به عنوان بازویی توانمند در عملیاتی شدن هر چه سریعتر پروژه‌ها، علی‌‌رغم گذشت 9 ماه از ابتدای سال، هنوز وارد چرخه جهاد اقتصادی نشده‌اند.
وی از ابلاغ 50 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک ملی برای تکمیل پروژه کنار گذر شمالی مشهد خبر داد و افزود: تمام دستگاه‌ها نه تنها بایستی رتبه برتر استان در شاخص‌های گوناگون کشوری را حفظ کنند، بلکه باید به منظور ارتقای این شاخص‌ها اهتمام ورزند.
رئیس کار گروه جهاد اقتصادی خراسان رضوی اظهار داشت: ایجاد 866 مرکز ICT روستایی سبب کسب رتبه اول استان در کشور شد.
وی افزود: تشکیل 342 دفتر پیشخوان که 180 مورد آن در مشهد است نیز نه تنها موجب گزینش خراسان رضوی به عنوان استان برتر شده است بلکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای واگذاری 200 خدمت دیگر، فاصله استان با سایر استان‌ها افزایش می‌یابد.
صلاحی با اشاره به صرفه‌جویی هزار میلیارد ریالی ناشی از پرداخت الکترونیکی قبوض از سوی مردم، ابراز امیدواری کرد: با انجام سیاست‌های دولت الکترونیک و برون سپاری، دولت به جایگاه حقیقی خود یعنی سیاست‌گذاری، هدایت و حمایت از بخش‌های خصوصی دست یابد.
سعید حسین‌پور معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر درباره مباحث اقتصادی و مطرح کردن موضوعاتی چون وجدان کاری، افزایش بهره‌وری و نیز جهاد اقتصادی نشان دهنده فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای انجام حرکت‌های جهشی و جهاد گونه برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، توسعه صادرات، افزایش تولید، اشتغال‌زایی و تقویت هر چه سریعتر بنیان‌های اقتصادی کشور است.
رئیس کمیته زیربنایی کارگروه جهاد اقتصادی انرژی و مخابرات، حمل و نقل و عمران شهری و روستایی را از جمله محورهای مد نظر این کمیته عنوان و اضافه کرد: بازنگری در برنامه‌ریزی‌ها، استفاده از مهندسی ارزش در طراحی‌های عمرانی، بهره‌گیری از تکنولوژی و روش‌های نوین، کیفیت بخشی به عناصر اجرایی امور و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها از جمله شرط‌های لازم برای عملی شدن شعار امسال است.
وی از مقابله با تحریم‌ها و کمبودها، تغییر فرهنگ‌های رایج اقتصادی، تجدید نظر در فرهنگ مصرف‌گرایی و سه برابر شدن بازده دستگاه‌های اجرایی به عنوان بخشی از راهبردهای استان یاد کرد و افزود: نخبه‌گرایی، تحول‌گرایی، آسیب‌شناسی موانع و طراحی نقشه عملیاتی به همراه سایر مولفه‌ها در چرخه ابعاد و بایدهای کمیته امور زیربنایی قرار گرفته‌اند.
حسین‌پور در مورد اولویت‌های سند جهاد اقتصادی تدوین شده برای شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهرهای گناباد، طرقبه، تایباد،تربت‌جام، قوچان و کاشمر، ایجاد تاسیسات آب شیرین‌کن و نصب دستگاه‌های کارت‌خوان در محل ایستگاه‌های برداشت آب در شهر بجستان از جمله این اولویت‌ها است.
وی اضافه کرد: تمام پیش‌بینی‌های لازم از جمله سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، کل اعتبارات مورد نیاز، تسهیلات بانکی، بهره‌وری و اثربخشی برای کاهش اجرای این پروژه‌ها به میزان حدود 50 درصد لحاظ شده است.
رضا عبدالملکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد پژوهش استان پرداخت و افزود: تولید ثروت مبتنی بر پژوهش و اقتصاد دانش بنیان از یک سو، تحقق دولت الکترونیک و واگذاری تصدی‌ها به بخش خصوصی از رویکردهای اصلی این ستاد بوده است.
وی از دریافت 169 طرح پژوهشی از دستگاه‌های پژوهشی استان پس از فراخوان ستاد پژوهش استان خبر داد و افزود: از این میان جهاد کشاورزی با 43 طرح، پارک علم و فناوری با 39 طرح و دانشگاه ‌فردوسی مشهد با 29 طرح بیشترین آمار طرح‌های پژوهشی را به خود اختصاص داده‌اند.
انتهای پیام/ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول