اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

جهاد اقتصادی، جهاد دسترسی به امکانات تمدنی است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: جهاد اقتصادی، به معنای جهاد دسترسی به امکانات تمدنی است.

جهاد اقتصادی، جهاد دسترسی به امکانات تمدنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید حسین‌پور صبح امروز در ششمین جلسه کارگروه جهاد اقتصادی خراسان‌رضوی که در محل استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: این امر در رهایی هرچه سریع‌تر کشور از انواع وابستگی‌ها نقش تأثیرگذاری دارد.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: سال 90 با نگاه مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نام گرفته و همین امر توجه به توسعه فعالیت‌های عمرانی برای زیرساخت‌های اساسی این امر در کشور است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: نوآوری در کارها و پرداختن به ایده‌های تازه و تولید علم و فناوری بومی یکی از ملزومات دستیابی به توسعه اقتصادی در کشور به دلیل وجود تحریم‌ها است.
وی توضیح داد: فرآیند صنعتی شدن با فرآیند توسعه تکنولوژی که شامل انتقال، جذب و ایجاد تکنولوژی‌های نو است، رابطه‌ای بسیار تنگاتنگ دارد.
حسین‌پور تأکید کرد: خودکفایی به معنای توانمندی در تحقق اهداف اقتصادی و تأمین نیازهای جامعه از طریق بهره‌گیری از تمامی ظرفیت موجود و با تکیه بر توان فکری و فرهنگی خود است.
وی با بیان اینکه این امر باید سبب کاهش سطح وابستگی‌ها به بیرون شود، عنوان داشت: توجه و عنایات ویژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به موضوعات اقتصادی کشور در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 1404 و استراتژی‌های کلان کشور و همچنین هم‌سویی با برنامه‌ها و قوانین جاری و ساری کشور از جمله مواردی است که باید در کانون توجهات قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: مقام معظم رهبری در طول سال‌های اخیر نکات ویژه‌ای را در مورد فعالیت‌های اقتصادی کشور مطرح کرده‌اند.
وی افزود: جایگاه ایران در افق 1404 و رسیدن به رتبه نخست در منطقه و الگوی توسعه و عدالت در این پیام‌ها نهفته است.
حسین‌پور تأکید کرد: در همین راستا باید کارهای همه جانبه‌تر در رابطه با زیرساخت‌های اقتصادی برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در مورد جهاد اقتصادی کرد.
وی خواستار انجام یک سری فعالیت‌های جهادی و گسترده از سوی مسئولان شد و خاطرنشان کرد: گسترش بنیان‌های اقتصادی باید در اولویت کاری مسئولان برای اجرای این امور قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: کارهای صورت گرفته در حوزه زیرساختی قابل تأمل بوده است.
‌انتهای پیام/ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول