اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تقابل در جبهه اقتصادی؛

جامعه باید با مبانی دفاعی در جهاد اقتصادی آشنا باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: جامعه باید برای تقابل در جبهه اقتصادی با مبانی دفاعی در جهاد اقتصادی آشنا باشد.

جامعه باید با مبانی دفاعی در جهاد اقتصادی آشنا باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی صبح امروز در سمینار بررسی مبانی جهاد اقتصادی در دانشگاه آزاد این مبانی را در ابعاد علمی و عملی توصیف کرد.
وی اظهار داشت: مبانی علمی در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارد و در مبانی عملی نیز مهارت‌یابی مردم در فصل‌های مختلف زندگی نسبت به امور اقتصادی دارای ضرورت اولیه است.
حسینی افزود: از ابتدای پیدایش، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی موضع ملت در قبال بدخواهان تدافعی بوده و این موضع به واسطه اِحقاق حقی است که ملت به دنبال آن بوده است.
امام جمعه ابرکوه یادآور شد: بدیهی است که جهاد، تقابل است و تقابل به معنای رویارویی در مسیر دفع شر و حملات دشمن است.
وی حملات دشمنان ملت ایران را تقسیم‌بندی کرد و افزود: حملات دشمن در عرصه نظامی با تقابل سخت‌افزاری و جنگ و جبهه است که به لطف خدا در جریان جنگ تحمیلی سرانجامش شکست و ناکامی دشمن بود.
حسینی ادامه داد: همچنین حملات در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی علیه ملت نیز در دستور کار دشمن است که همزمان در این سه جبهه وارد میدان شده است.
وی خاطرنشان کرد: تهاجم در عرصه سیاسی سال‌هاست که به واسطه پایمردی ملت ایران و فرمانبری از فرامین مقام معظم رهبری شکست خورده اما همچنان ادامه دارد.
حسینی ادامه داد: دشمن در عرصه فرهنگی نیز از تهاجم فراتر و به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی زده تا پایه‌های ایمان و اخلاق جامعه را منهدم کند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب در عرصه اقتصادی نیز با ایجاد محرومیت و فشار و تحریم اقتصادی، اوج خباثت خود را به نمایش گذاشته‌اند.
حسینی افزود: ملت ما باید برای تقابل در جبهه اقتصادی با مبانی دفاعی در جهاد اقتصادی آشنا باشد، یعنی در سرفصل‌های زندگی مهارت‌های اقتصادی را بداند و با مبانی اعتقادی در امر اقتصاد دینی نیز آشنا شود که در این صورت به راحتی بر نیرنگ دشمن غلبه یافته و او را ناکام خواهد کرد.
وی تأکید کرد: به استناد آیه 95 سوره نساء، قرآن جهاد اقتصادی را مقدم بر جهاد نفسی می‌داند و هدف جهاد اقتصادی ایجاد جامعه دینی در پرتو حاکمیت نظام قسط و عدل توحیدی و مقابله با شرارت‌های دشمن و سرانجام، جهاد در مسیر اعتلای جامعه دینی است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول