اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری استان‌ پاک در زمینه مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پاک در زمینه مواد مخدر است.

چهارمحال و بختیاری استان‌ پاک در زمینه مواد مخدر است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالرضا آقاخانی در همایش پیشگیری از اعتیاد در محیط کار در این استان، اظهار داشت: آگاه سازی،‌ اطلاع رسانی و آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند در زمینه پیشگیری از مصرف مواد و اعتیاد در استان موثر باشد.
آقاخانی افزود: اقدامات پیشگیرانه در چهار کانون خانواده،‌ مدرسه، محیط کار و عمومی از راه‌های پیشگیری مواد مخدر است.
وی تبدیل مواد سنتی به صنعتی را تهدید جدی برای نسل حاضر دانست و افزود: هرچند کارگاه تبدیل مواد سنتی به صنعتی در استان وجود ندارد، اما این مواد از خارج استان وارد می‌شود که این امر نظارت بیشترخانواده‌ها بر فرزندان را می طلبد.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: اختلافات خانوادگی، احساس بی‌مهری در جمع خانواده، رها شدن خانواده توسط سرپرست و بیکاری، نه تنها آسیب‌های اجتماعی به همراه دارد، بلکه نقش موثری نیز در گرایش افراد به مواد مخدر دارد.
وی با تأکید بر ضرورت پیشگیری از اعتیاد گفت: پیشگیری از اعتیاد از جایگاه و اهمیت بیشتری نسبت به سایر حوزه‌های مقابله با عرضه و درمان و بازپروری برخوردار است.
آقاخانی افزود: واقعیت این است که مصرف مواد مخدر ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی و معنوی انسان را به شدت دستخوش تغییرات ناخوشایند کرده و انسان را به موجودی بیمار، وابسته و غیرفعال و در نهایت مخرب تبدیل و سرمایه‌های اجتماعی را نابود می‌سازد.
وی با تأکید بر اینکه پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر در درجه نخست بر خانواده معتادان به مواد مخدر تحمیل می‌شود، گفت: این در حالی است که فرد معتاد به علت ناراحتی‌های جسمی یا خلقی و یا برای گرفتن کمک مالی به خانواده برای کمک مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: از طرفی این خانواده است که مشاوره با حمایت فرزند خود را باید انجام دهد و با تلاش اعضای آن برای غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر با پیامدهای این تلاش‌ها ارتباط پیدا می‌کند.
همایش پیشگیری از اعتیاد در محیط کار امروز با حضور جمعی از مدیران ادارات‌، دستگاه‌های اجرایی،‌ بانک‌ها و کارخانجات صنعتی در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول