اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان:

همدان برای اجرای ‌نظام 3-3-6 در بحث فضای آموزشی ‌مشکلی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت:‌ ما در سال آینده برای اجرای نظام 3-3-6 در بحث فضای آموزشی و نیروی انسانی مشکلی نخواهیم داشت.

همدان برای اجرای ‌نظام 3-3-6 در بحث فضای آموزشی ‌مشکلی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی محتشم در همایش تجلیل از معلمان موفق در همدان اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند آرمانی است برای رسیدن به این آرمان چالش‌هایی که در آینده خواهیم داشت اما اگر با اعتقاد و ایمان و باور حضور داشته باشیم می‌توانیم این چالش ها را ساماندهی کنیم.
وی ادامه داد: کارهای خوبی که در گذشته صورت گرفته اما این کارها جوابگوی جامعه امروز ما نیست و باید تغییر و تحولاتی در آن صورت می‌گرفت که حاصل آن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان همدان تصریح کرد: باید نگاه ما به دانش‌آموز نگاه عمیقی باشد که در نظام تعلیم و تربیت با طی مراتب به اوج برسد که 130 راهکار برای این مرحله تعریف شده است.
حسنی محتشم اذعان کرد: جایگاه معلم، کتاب و محتوای کتب درسی در این سند بسیار مهم است که با مطالعه این سند می‌توان از جزئیات آن آگاهی پیدا کرد معلم باید مانند استاد دانشگاه رتبه‌بندی شود و نباید فقط به عنوان یک کارمند عادی به آن نگاه کرد مدارس نیز بر اساس مبانی هدف و رسالت و مجموعه آموزش و پرورش رتبه‌بندی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ قشری به غیر از خود فرهنگیان بهتر و متعهدتر نمی‌توانند مفاد این سند را اجرایی کنند و تجربه ثابت کرده که این کار فقط به دست فرهنگیان صورت می‌گیرد و فقط با خود امکانات آموزش و پرورش، منابع داخلی و با نیروی انسانی متعهدی که دارد قادر خواهد بود این سند را اجرایی کند.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان همدان در ادامه گفت: مهارت‌های زندگی و اجتماعی، مسئولیت پذیری، کاهش حجم کتب درسی در حوزه علمی و فناوری، سیاسی، اجتماعی، زیستی و بدنی، هنری و زیبایی‌شناختی به عنوان ساحت‌های فرهنگی در سند تحول بنیادین اشاره شده است.
حسنی محتشم ابراز داشت: در ره‌نامه تربیتی سند تحول توجه به انسان و درگیر شدن خانواده در مسائل تربیتی بسیار مهم است و باید یکپارچگی بین مدرسه، خانواده و آموزش و پرورش شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: ما در سال آینده برای اجرای نظام 3-3-6 در بحث فضای آموزشی و نیروی انسانی مشکلی نخواهیم داشت و احتمالا با دو درصد چالش‌‌ها روبرو شویم که آن را برطرف می‌کنیم چرا که امروزه 123 کشور دنیا با همین نظام آموزشی پایدار و دوره ابتدایی شش ساله اداره می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول