اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش ما نیازمند نجات از کهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سند تحول راهبردی گفت: آموزش و پرورش ما رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش رنگ تازگی به آن می‌دهد.

آموزش و پرورش ما نیازمند نجات از کهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان پیش از ظهر امروز در همایش تبیین استقرار نظام آموزشی و پرورشی شش ـ سه ـ سه در اردبیل اظهار داشت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش با هدف تغییر و تبدیل محتوایی آموزش‌های وارداتی ماست و با سه سئوال عمده تحول چیست، چرا باید تحول اجرایی شود و چگونه باید این تحول را ایجاد کنیم مواجهیم.
وی تحول بنیادین در آموزش و پرورش را به نفع آینده اعلام کرد و افزود: این تحول عمیق به معنی فرزند زمان خویش بودن در نظام آموزشی است چرا که نظام آموزشی ما مال گذشته است و در حال حاضر طراوت خود را از دست داده و به درد آینده نمی‌خورد.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سند تحول راهبردی با بیان اینکه بچه‌ها را باید برای فردا تربیت کنیم ابراز داشت: تغییر در آموزش و پرورش به نفع تربیت شایسته فرزندان‌مان است چرا که از وضعیت موجود در آموزش و پرورش راضی نیستیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما به عنوان خانواده بزرگ آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم تا بسیار کار کنیم اما عاقبت کار هیچ نتیجه رضایت‌بخشی عاید ما نمی‌ شود
این مسئول بیان داشت: ما به عنوان پدر و مادر، معلم و حتی به عنوان یک شهروند از آموزش و پرورش کنونی خود احساس رضایت نداریم چرا که از هر طرف که نگاه می‌کنیم آموزش و پرورش ما اسلامی نیست، ایرانی نیست و ناظر بر نیازهای ما نمی‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش وارداتی ما که چندین سال قبل طراحی شده بدون هیچ تغییری در کشور اجرا می‌شود اما امروز تحول ژرف و عمیق در آن احساس می‌شود.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سند تحول راهبردی افزود: کشور سازنده نظام آموزشی ما خود تحولات عمیقی را ایجاد کرده اما ما همچنان به مشق کردن این نظام آموزشی کهنه ادامه می‌دهیم که باید آن را تغییر دهیم.
این مسئول در ادامه از تدوین سند تحول بنیادین در آموزش پرورش خبر داد و ابراز داشت: به تیراژ 100 هزار نسخه این سند چاپ و در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.
 وی همچنین از ارائه 130 راهکار تربیتی منطبق با نیازهای آموزشی کشور خبر داد و گفت: تمام نیازهای تربیتی آموزش و پرورش در این سند تعریف و تدوین شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول