اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی ثارالله:

حضرت زینب (س) بهترین زمین بصیرت‌افزایی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی 41 ثارالله گفت: حضرت زینب (س) در زمینه فهم و بصیرت از اعجوبه‌های روزگار است، کسی است که هم حقایق را می‌داند و هم درک می‌کند،

حضرت زینب (س) بهترین زمین بصیرت‌افزایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش زینب‌پژوهان اظهار داشت: یکی از راه‌های شناخت حضرت زینب (س) القاب و صفاتی است که ائمه معصومین (ع) به ایشان داده‌اند و به لحاظ ویژگی‌هایی که این بانوی بزرگ دارد، کسی به خود اجازه نداده تا خارج از القابی که معصومین (ع) به ایشان داده‌اند‌ از لقب دیگری استفاده کند.
وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) ویژگی‌هایی دارد که او را در بین زنان مسلمان و خاندان پیامبران و ائمه (ع) الگو و اسوه قرار داده، افزود: ایشان بانویی است که اهل درک و فهم و دارای بینش عمیق بوده و به دلیل این صفات است که لقب فهیمه به ایشان داده شد.
محسن‌زاده تصریح کرد: صفت دیگری که عمق عظمت وجودی حضرت زینب (س) را نشان می‌دهد، عالم بدون معلم است به این معنی که علم ایشان حضوری و غیراکتسابی بوده، لذا روشن می‌شود که فهم و دانش وی الهی است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از القاب حضرت زینب (س)  نائبة‌الزهرا است، خاطرنشان کرد: ایشان مقام نیابت از حضرت زهرا (س) دارد و مشخص می‌شود که حضرت زینب (س) علاوه بر صفات دیگر، صاحب مقام عصمت نیز هست، زیرا کسی می‌تواند نیابت از معصوم داشته باشد که هم سنخ او باشد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی ثارالله کرمان بیان داشت: یکی دیگر از صفات عظیم حضرت زینب (س)، سلالة‌الولایة به معنی عصاره ولایت است، ایشان حیا و عصمت را از مادر بزرگوار خود، شیوایی و فصاحت کلام را از پدر خود، صبر و بردباری را از امام حسن (ع) و شجاعت و قوت قلب را از امام حسین (ع) دارد.
وی افزود: حضرت زینب (س) در اخلاق مانند رسول خدا (ص) و در عمل مانند امام علی (ع) بود و در زمینه حفظ حرمت خانواده و احترام همسر در جامعه خود الگو بوده است.
محسن‌زاده تصریح کرد: حضرت زینب (س) صاحب ولایت تکوینی است و بعد از حادثه کربلا حفظ جان امام سجاد (ع) از سوی امام حسین (ع) به ایشان موکول شده بود و در این مسیر این بانوی بزرگ بارها دشمن را از به شهادت رساندن امام سجاد (ع) بازداشته است.
وی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ اسلام در زمینه فهم و بصیرت از اعجوبه‌های روزگار است، کسی است که هم حقایق را می‌داند و هم درک می‌کند، لذا ایشان هم برادرش را در کربلا همراهی کرده و هم بعد از آن واقعه رسالت پیام‌رسانی خود را به نحو احسن انجام داده است.
‌محسن‌زاده گفت: حضرت زینب (س) حتی در حال اسارت از حجت و امام زمان خود به خوبی دفاع کرده و در بدترین شرایط شخصیت و شأن ولی خدا را حفظ کرده و این درس بزرگی برای ما است.
وی اظهار داشت: ایشان در روند مدیریتی خود از هر فرصتی که پیش می‌آمد، پیام‌رسانی شهدای کربلا را انجام می‌داد و امروز وظیفه ما نیز پیام‌رسانی شهدای کربلا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و باید راه آنها را زنده نگه داریم که حیات ما در گرو حفظ این مکتب است.
مریم نژاد‌صاحبی معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این همایش گفت: به منظور تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر واکاوی ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) و ارائه الگوی مناسب به جویندگان معرفت اهل‌بیت (ع) همایش زینب‌پژوهان با فراخوان مقاله و آثار در مرداد ماه سال جاری آغاز به کار کرد.
وی افزود: طی این مدت 183 اثر شامل مقاله، شعر، نقاشی، قطعه ادبی، وبلاگ‌نویسی، طراحی پوستر و ... به دبیرخانه ارسال و این آثار توسط دو کمیته علمی و ادبی هنری مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت 20 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.
به گزارش فارس در این مراسم که با حضور فرمانده سپاه ثارالله و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد از 20 برگزیده همایش زینب‌پژوهان استان کرمان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول