اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک جانباز شیمیایی:

19 ترکش و نفس‌هایی زخمی یادگار دفاعی مقدس / برای درمانم وام گرفتم

خبرگزاری فارس: جانباز شیمیایی اهل جهرم از نفس‌های زخمی‌اش می‌گوید که هنوز بعد از گذشت 24 سال از جانبازی‌اش 19 ترکش در بدنش به یادگار دارد.

19 ترکش و نفس‌هایی زخمی یادگار دفاعی مقدس / برای درمانم وام گرفتم
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، عنایت‌الله آینه‌زدای که در سال 1366در عملیات ماهوت شیمیایی شده متولد سال 45 است و 32 ماه را در مناطق عملیاتی از جمله جزیره مجنون، اروند رود، گامو، کله قندی کردستان و ... حضور داشته که در کردستان با گاز خردل مجروح شیمیایی می‌شود.
این جانباز شیمیایی مدت یک ماه است که در بیمارستان‌های شیراز و جهرم بستری شده است.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: 24 سال است که درد می‌کشم و هر سال چند بار در بیمارستان بستری می‌شوم.
این جانباز شیمیایی با اشاره به اینکه در عملیات متعددی در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس شرکت داشته، افزود: توفیق شرکت در عملیات مختلف با گردان‌های امام حسین (ع)، علی‌بن حمزه (ع)، مالک اشتر را دارم و در سال 64 با تیپ 35 امام حسن (ع) در جریان عملیات ماهوت که در منطقه کردستان انجام شد جانباز شدم و یک چشم خود را نیز از دست دادم.
وی با بیان اینکه چشم دیگرم بر اثر مواد شیمیایی دچار مشکل شده است، گفت: هنوز از دوران جنگ 19 ترکش در بدنم به یادگار دارم که در حال حاضر مشکلات من بر اثر شیمیایی و باقی مانده‌های ترکش‌های موجود در اطراف پا، چشم، صورت و دیگر نقاط بدنم است.
آینه‌زدای با بیان اینکه مدتی است که به خاطر وخیم شدن عارضه جسمی، دیگر توان رفتن به محل کارم که نگهبانی در یک شرکت بود، را ندارم، خاطر نشان کرد: در یک خانه اجاره‌ای دو خوابه با چهار فرزند دختر و پسر خود زندگی می‌کنم که زندگی‌ام را مدیون مراقبت‌های همسر و فرزندانم هستم، اما مدتی است که به خاطر وضعیت نامناسب مالی صاحبخانه عذر ما را خواسته است.
آینه‌زدای گفت: به خاطر درمان مجبور به گرفتن چند وام شده‌ام اما اکنون قادر به پرداخت اقساط آن وام‌ها نیستم و از طرف بانک نیز در فشار هستم.
این جانباز جنگ تحمیلی از عدم تحصیل دو فرزند دخترش به خاطر وضعیت نامناسب مالی خبر داد و ابراز داشت: دو فرزند دخترم اکنون به صورت غیر حضوری مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش فارس، وی با تمام مشقات زندگی تنها پنج درصد جانبازی‌اش ثبت شده و این در حالی است که بر اساس نظرات پزشکان یکی از چشمان او تنها 35 درصد جانبازی دارد و جا دارد مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نسبت به وضعیت وی تصمیمی جدی اتخاذ کنند تا حداقل دردی کوچک از دردهای بزرگ او از دوشش برداشته شود.
با پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس در جهرم، فرماندار، شهردار و نایب رئیس شورای اسلامی شهر جهرم ظهر امروز با حضور در بیمارستان‌ استاد مطهری این شهرستان از عنایت‌الله آینه‌زدای جانباز شیمیایی عیادت و از نزدیک در جریان وضعیت او قرار گرفتند.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول