اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان همدان صورت گرفت

اجرای حفاظت و جنگلکاری در سطح 559 هکتار از اراضی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان از اجرای عملیات نگهداری، حفاظت و جنگلکاری در سطح 559 هکتار از اراضی همدان خبر داد.

اجرای حفاظت و جنگلکاری در سطح 559 هکتار از اراضی
محمد بزرگمهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از اجرای عملیات نگهداری، حفاظت و جنگلکاری در سطح 559 هکتار از اراضی استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پایان فصل زراعی سال جاری، عملیات نگهداری و جنگلکاری‌های سنواتی شهرستان همدان نیز به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: عملیات واکاوی تعداد یک هزار و 500 اصله نهال نیز با هزینه یک میلیارد و 250 میلیون ریال توسط بخش خصوصی انجام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان یادآور شد: در صورت تأمین اعتبار توسعه و کشت 60 هکتار جنگلکاری در سطح شهر همدان به زودی آغاز می‌شود.
وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: حوزه همدان 280 هزار هکتار وسعت داشته که مقدار تقریبی 130 هکتار آن را اراضی ملی تشکیل می‌دهد.
بزرگمهر گفت: از این مقدار 559 هکتار زیر پوشش جنگل‌های دست‌کاشت قرار گرفته و مابقی به صورت مراتع مورد استفاده دامداران حوزه شهرستان و عشایر کوچ رو قرار می‌گیرد.
وی با تأکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی حفاظت بهتر از مراتع و منابع طبیعی را با فرهنگ سازی دقیق امکان پذیر دانست و خواستار توجه به این امر مهم شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: حفظ و احیای منابع طبیعی از آن چنان اهمیتی برخوردار است که رهبر معظم انقلاب عقیده دارند که "فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود"، ضمن آنکه ایشان تخریب این منابع را نیز مورد انتقاد قرار داده و معتقدند برای حفظ منابع طبیعی باید اهتمام جدی و همگانی وجود داشته باشد، که  توجه به این مهم زمینه‌ساز دستیابی به پیشرفت‌های روزافزون است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول