اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرهنگ شهروندی، فرهنگ زندگی اجتماعی

رعایت فرهنگ شهروندی موجب امنیت روانی جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر رعایت فرهنگ شهروندی گفت: رعایت فرهنگ شهروندی ضرورتی است که سلامت روانی جامعه را به همراه دارد.

رعایت فرهنگ شهروندی موجب امنیت روانی جامعه می‌شود
حجت‌الاسلام محمد آتش‌زر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ضرورت فرهنگ شهروندی اظهار کرد: نتیجه رعایت فرهنگ شهروندی امنیت روانی در جامعه است که باید به عنوان یک ضرورت به آن توجه کافی شود.
وی با تشریح معنای فرهنگ شهروندی بیان کرد: معنی فرهنگ شهروندی این است که مردم طوری زندگی کنند که امنیت روانی و اجتماعی برای همه ایجاد شود و آسایش هیچ یک از افراد جامعه بر هم نریزد و افراد بتوانند با سلامت زندگی کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه دین اسلام هم به این امر مهم تاکید دارد، خاطر نشان کرد: فرهنگ غنی اسلام نیز بر مسئله شهروندی توصیه کرده و سرزمین مکه را به عنوان بلد امین معرفی می‌کند در واقع شهری را که از امنیت روانی پایدار برخوردار است، نشان می‌دهد.
‌آتش‌زر در ادامه ابراز کرد: بنابراین فرهنگ شهروندی یعنی اینکه بتوانیم برای آحاد مردم امنیت روانی ایجاد کنیم.
وی با انتقاد از فرهنگ شهروندی موجود در جامعه تصریح کرد: فرهنگ شهروندی از اعتقادات مذهبی متاثر شده است اما مردم توجه زیادی به آن ندارند که همین موضوع مشکلات گوناگونی را منجر می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم به عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط بعضی شهروندان اشاره کرد و گفت: عده‌ای در استفاده از موتورسیکلت و رعایت قوانین رانندگی هنوز خود را ملزم به رعایت قوانین نمی‌دانند.
آتش‌زر اتومبیل و موتور را عامل کاهش امنیت دانست و اظهار کرد: در زندگی شهری، ماشین و موتور مقداری از امنیت روانی جامعه را کاهش داده است که این ناشی از عدم رعایت قانون فرهنگ شهروندی است.
وی با تاکید بر رعایت قوانین ذکر کرد: با رعایت فرهنگ شهروندی، مشکلات ترافیکی عبور و مرور کاهش خواهد یافت و به طور قطع با رعایت قوانین مشکلات ترافیک و تصادفات روند رو به رشدی نخواهند داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: ایجاد بستری به منظور رعایت فرهنگ شهروندی از وظایف مدیران شهرداری، شورا و تمام دست‌اندرکاران است.
‌آتش‌زر گفت: فرهنگ حمل و نقل باید طوری ساماندهی شود که مردم به آن دسترسی داشته باشند.
وی افزود: زمانی که این بستر آماده شد، می‌توان دعوت به فرهنگ شهروندی کرده و تبلیغاتی که با زبان جامعه باشد را انجام دهیم.
وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی‌هایی صورت گرفته اما برخی نمی‌خواهند فرهنگ را رعایت کنند که باید با آنها از طریق مختلف برخورد کرد.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول