اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد

صدور 82 هزار شناسنامه جدید در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران از صدور 82 هزار جلد شناسنامه جدید در این استان خبر داد.

صدور 82 هزار شناسنامه جدید در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، فرج الله ملکی صبح امروز در گردهمایی بزرگ پیشکسوتان و خانواده کارکنان ثبت احوال مازندران که در مجتمع نفت این شهرستان برگزار شد با تقدیر از پرسنل کوشای این سازمان در سراسر استان درباره نامگذاری روز سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال اظهار داشت: با توجه به جایگاه ثبت احوال در انتشار آمار حیاتی و مسئولیت سنگین کارکنان این سازمان به عنوان پاسداران هویت و تابعیت، هر ساله این روز را برای گرامیداشت تلاش‌های پرسنل بی‌ادعای ثبت احوال به این عنوان نامگذاری می‌کنند.
ملکی با اشاره به تشکیل سازمان سجل احوال به عنوان نخستین سازمان ثبت در سال 1297 شمسی خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها ابتدا در پنج شهر مازندران این اداره تشکیل شد ولی به لطف خدا امروز استان مازندران دارای 27 اداره است که 19 اداره از این تعداد در شهرستان‌ها و هشت اداره نیز در مراکز بخش‌ها مستقر هستند.
مدیرکل ثبت احوال مازندران همچنین از افتتاح 12 نمایندگی این اداره کل در بخش‌ها و بخشداری‌های مازندران خبر داد و افزود: دو هزار و 400 نفر همکار در قالب ثبت یار یا رابطان ثبت هر وقایعی را اطلاع‌رسانی می‌کنند.
ملکی همچنین از برقراری سیستم صدور شناسنامه نوزادان در بیمارستان‌های امام علی (ع) آمل و امام خمینی (ره) ساری خبر داد.
وی مهم‌ترین مأموریت‌های ثبت احوال را ثبت وقایع چهارگانه دانست و گفت: انجام اسناد هویتی و تابعیتی و تولید و انتشار آمار جمعیتی از اولویت‌های این ماموریت است.
مدیرکل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه پنج پروژه در دست اقدام این سازمان دارد، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال است که تاکنون در مازندران 82 هزار شناسنامه جدید برای مردم این استان صادر شده است و تمامی ادارات و نمایندگی‌های ما دارای تجهیزات این صدور هستند که از این نظر در کشور رتبه نخست را دارا هستیم.
ملکی تهیه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، ایجاد دفاتر پیشخوان هویت الکترونیکی، ایجاد گنجینه اسناد و زمینه‌سازی صدور کارت هوشمند ملی را از دیگر پروژه‌های پنج‌گانه مهم سازمان ثبت احوال دانست.
مدیرکل ثبت احوال مازندران یادآورشد: در راستای اجرای این پروژه‌ها درباره آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی با توجه به وجود بیش از پنج میلیون سند در مازندران حدود 900 هزار سند بایگانی به آرشیو تبدیل شد که در این زمینه شهرستان محمودآباد به عنوان پایلوت این کار موفق شد 100 درصد این کار را انجام دهد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول