اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر ساری:

شهردار ساری در صورت پاسخ قانع‌کننده به سئوالات ابقا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر ساری درباره موضوع استیضاح شهردار ساری گفت: وظیفه شورا توضیح خواستن از شهردار است و اگر شهردار در جلسه آینده به سئوالات یکی از اعضای شورای شهر ساری پاسخ بدهد و قانع‌کننده باشد، ابقا می‌شود.

شهردار ساری در صورت پاسخ قانع‌کننده به سئوالات ابقا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرامرز نقیبی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت شهری مرکز مازندران متناسب با جایگاه مرکزیت نیست ولی نسبت به گذشته بهتر است، اظهار داشت: شورای سوم و شهرداری با فعالیت‌های عمرانی که در چهار سال اخیر انجام داد نمره قابل قبولی را اخذ کرد.
وی درباره موضوع استیضاح شهردار ساری یادآور شد: وظیفه شورا توضیح خواستن از شهردار است و اگر شهردار در جلسه آینده به سئوالات یکی از اعضای شورای شهر ساری پاسخ بدهد و قانع‌کننده باشد ابقا می‌شود.
نقیبی تصریح کرد: به عنوان رئیس شورای شهر ساری موافق توضیح خواستن از شهردار بودم و در این جایگاه، وحدت بین شورا و شهرداری را ترجیح می‌دهم.
وی با تاکید بر اینکه در شورا دودستگی وجود ندارد، گفت: برای پیگیری فعالیت بهتر در شهر اختلاف سلیقه وجود دارد ولی برخی حاشیه‌سازی‌های بیرون، موجب بی‌ثباتی در شورا و شهرداری نمی‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری فعالیت‌های عمرانی مانند پل‌سازی‌هایی که در سطح شهر ساری انجام شد را گام موثری در توسعه شهری دانست و گفت: احداث پل ولیعصر کار عمرانی و موثری بود ولی برخی ایرادات نباید زحمات شهرداری و شورا را زیر سوال ببرد.
وی با اشاره به اینکه در شهرداری ساری کسری بودجه داریم ولی این به این معنا نیست که به هدف خود نرسیدیم، بیان داشت: شهرداری و شورای اسلامی در بودجه‌نویسی امسال بلندپروازی کرده و بودجه امسال را یک‌هزار میلیارد ریال پیش‌بینی کردند.
نقیبی ادامه داد: تاکنون شهرداری 330 میلیارد ریال درآمد داشته که به نظر می‌رسد تا پایان سال این درآمد به 600 میلیارد ریال برسد.
وی به بدهکاری 50 میلیارد ریالی دستگاه‌های اجرایی و دولتی به شهرداری ساری و اینکه بخش عمده‌ای از طلبکاری‌های ماده 100 پرداخت نشده است، اشاره کرد و گفت: هنوز حدود 65 درصد مردم عوارض نوسازی را پرداخت نمی‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری به کاهش ساخت و ساز در شهرهای استان مازندران به ویژه در ساری اشاره کرد و بیان داشت: امسال به دلیل کمبود درآمد با کسری بودجه قابل توجهی روبرو شدیم.
نقیبی با اشاره به اینکه تراکم ترافیکی و زباله شهر ساری معضل مرکز مازندران محسوب می‌شود، گفت: اجرای کارخانه زباله‌سوز در مرکز مازندران کمک بزرگی برای رفع این معضل در استان است.
وی درباره آخرین وضعیت ساخت کارخانه زباله‌سوز در ساری گفت: شهرداری 20 درصد از ساخت این کارخانه را متعهد شد که در حال حاضر علاوه بر تحویل زمین حدود  20میلیارد ریال تامین اعتبار کرد.
نقیبی با بیان اینکه قرار بود این طرح در مدت زمان کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: به دلیل تاخیر در انتخاب پیمانکار، به نظر می‌رسد بهره‌برداری این طرح تا دو سال زمان می‌برد.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری به هزینه سالانه حدود 320 میلیارد ریالی حمل و دفع بهداشتی زباله ساری اشاره کرد و گفت: سالانه 90 هزار تن زباله به منطقه پشت‌کوه کیاسر ساری حمل و دفع بهداشتی می‌شود.
وی به تراکم ترافیکی شهر ساری که بزرگ‌ترین معضل شهر است اشاره کرد و ابراز داشت: مردم ساری تاوان حضور شهروندان استان مازندران را می‌دهند، ولی مسئولان دولتی نسبت به اینکه نگاه به شهر ساری ویژه است را تنها در حد یک شعار مطرح می‌کنند ولی حمایتی صورت نمی‌گیرد.
نقیبی یادآور شد: اگر مصوبات سفر هیئت دولت به استان مازندران در مورد شهر ساری مانند خروج پادگان ارتش، زندان، تامین اعتبار برای اتمام کنارگذرهای شمالی و جنوبی، تعریض پل ذغال چال و ایجاد سایت دستگاه‌های اجرایی در خارج از شهر محقق شود، مشکلات شهر ساری به مراتب کاهش می‌یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری به جذب غیرقانونی نیروهای جدید ناکارآمد در شهرداری اشاره کرد و گفت: این موضوع در سه دوره شورای اسلامی اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: از اینکه خودمان و برخی از مدیران و معاونان سازمان‌های تابعه شهرداری ساری، افراد خانوادگی خود را در شهرداری مشغول به کار کردند، شکی نیست.
نقیبی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه خروجی سفرهای خارجی اعضای شورا چیست، گفت: سفر خارجی خوب است اما در مقابل هزینه‌ای که شده بازخورد نداشت.
وی ادامه داد: امیدواریم سفرهای بعدی نتیجه‌بخش باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه مخالف احداث پروژه پل داراب بوده و هستم، تصریح کرد: بخش اصلی پل برای تردد خودروها آزادسازی نشده است.
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه بخش زیادی از مطالبات نیروهای شرکتی در شهرداری پرداخت شده است، اذعان داشت: پیمانکاران ما از لحاظ توان مالی ضعیف هستند و دو ماه تاخیر در حقوق نیروهای شرکتی چیزی نیست، خودشان باید اقدام کنند تا شهرداری مطالباتشان را پرداخت کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول