اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

کاهش 30 درصدی مصرف آرد در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از کاهش 30 درصدی مصرف آرد در یک سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد.

کاهش 30 درصدی مصرف آرد در اردبیل
سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به موارد صرفه‌جویی در مصرف اقلام تاثیرگذار نظیر آرد و سوخت در سطح جامعه اظهار داشت: در کنار ارتقای کیفیت تولید نان و متناسب با افزایش قیمت آن با حرکت دقیق خانوار‌های استان اردبیل در یک سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها 30 درصد کاهش مصرف را در گندم و آرد شاهد بودیم.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: نه تنها امروز تولید نان بی‌کیفیت به حداقل رسیده بلکه یک حرکت موثر و کارآمدی را در بهینه مصرف کردن نان از سوی مردم شاهد بودیم به گونه‌ای که امروز کمبودی را در این زمینه شاهد نیستیم.
وی افزود: باوجود اینکه در بخش آب به عنوان نعمت بی‌پایان الهی در استان اردبیل با مشکلی روبرو نیستیم اما در روستاها به ویژه در ایام تابستان با کمبودهایی روبرو هستیم به گونه‌ای که 160 روستای ما امسال با تانکر آبرسانی شده است.
این مسئول صرفه‌جویی در این حوزه را حدود 8.5 درصد اعلام کرد و گفت: بعد از آرد و نان بیشترین کاهش را در مواد سوختی به ویژه بنزین، نفت سفید و گازوییل شاهدیم که در این سه سوخت 10 تا 12 درصد کاهش مصرف را نظاره‌گر بودیم.
رئیس ستاد هدفمند کردن یارانه‌های استان اردبیل در مورد بهینه مصرف کردن برق و کاهش هشت تا 10 درصدی آن در استان اردبیل ابراز داشت: در مصرف گاز نیز با یک کاهش و تعدیل هشت درصدی باوجود افزایش انشعاب، افزایش فروش انشعاب جدید و گازرسانی به مناطق روستایی و شهری روبه‌رو بودیم.
استاندار اردبیل در پایان سخنان خود با رد هرگونه شایعه در مورد لغو یا تغییر شیوه پرداخت یارانه نقدی مردم اظهار داشت: هیچ تغییر احتمالی در میزان پرداختی یارانه به مردم انجام نمی‌شود بلکه مرحله به مرحله اجرای این قانون ثمرات و عایدات مفیدی برای مردم خواهد داشت.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول