اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند

لزوم ساماندهی مراکز خرید ضایعات پلاستیک در جیرفت

خبرگزاری فارس: 12 مرکز خرید ضایعات آهن و پلاستیک در ورودی‌ شهر جیرفت فعالیت دارند که نیازمند ساماندهی هستند.

لزوم ساماندهی مراکز خرید ضایعات پلاستیک در جیرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، قرار گرفتن اغلب مراکز خرید ضایعات آهن و پلاستیک در ورودی شهر جیرفت و حاشیه بزرگراه خلیج فارس این شهر علاوه بر اینکه تصویر زشتی را ایجاد کرده، مشکلات زیست محیطی زیادی را برای ساکنان روستای جنگل‌آباد نیز به وجود آورده است.
دو نفر از صاحبان مراکز خرید ضایعات آهن و پلاستیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اهمیت شغل خود و لزوم ساماندهی آن اظهار داشتند: با توجه به اینکه جنوب کرمان منطقه‌ای کشاورزی است، تمام ضایعات پلاستیک کشاورزی هفت شهرستان جنوبی خریداری می‌شود.
صاحبان این مراکز با اذعان به اینکه قرار گرفتن این مراکز در جوار روستای جنگل‌آباد و حاشیه بزرگراه خلیج فارس خوشایند نیست، افزودند: با تمهیدات مسئولان شهرستان جیرفت و در اختیار گذاشتن 50 هکتار زمین در نقطه دیگر مقرر شد، مراکز خرید ضایعات از این مکان منتقل شوند.
این افراد تصریح کردند: زمین‌های واگذاری تسطیح و ترانس‌های برق نیز نصب شده‌، اما از ادامه کار آن‌ها جلوگیری شده است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: کار انتقال این مراکز از اسفندماه 89 مطرح شده بود.
محمد کمالی بیان داشت: زمینی به وسعت 50 هکتار توسط امور اراضی شهرستان جیرفت در جاده روستای هیشین در نظر گرفته و کار تسطیح و خطوط انتقال برق نیز انجام شد.
وی ابراز داشت: اخیرا اداره منابع طبیعی با ادعای اینکه اینجا مرتع است، مانع اجرای این انتقال شده است در حالی که این زمین رویشگاه گیاهان مرتعی نیست.
به گزارش فارس، مردم روستای جنگل‌آباد از توابع شهرستان جیرفت نیز از مشکلات بهداشتی و زیست محیطی که مراکز خرید ضایعات آهن و پلاستیک به وجود آورده‌اند، بسیار گلایه‌مند هستند.
انتهای پیام/ص20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول