اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی سازمان هوا فضا وزارت دفاع:

پژوهشکده هوا فضای در دانشگاه تبریز ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی سازمان هوا فضای وزارت دفاع از ایجاد پژوهشکده ماموریت محور سازمان هوا فضا در دانشگاه تبریز خبر داد.

پژوهشکده هوا فضای در دانشگاه تبریز ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، احمد رحیمی در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه اظهار کرد: برای نخستین بار پژوهشکده مأموریت محور برای تأمین نیازهای این سازمان در دانشگاه تبریز در حال تاسیس است که به زودی با صدور مجوز نهایی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی با اشاره به سایر همکاری‌های سازمان هوا فضا با دانشگاه تبریز گفت: در راستای این  همکاری‌ها به ارزش بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار قرارداد پژوهشی بین دانشگاه تبریز و سازمان هوا فضای وزارت دفاع منعقد شده است.
رحیمی به توسعه همکاری‌های دانشگاه تبریز با این سازمان اشاره کرد و گفت: دانشگاه تبریز برای توسعه همکاری با این سازمان انتخاب و 78 محور پژوهشی نیز از طرف این سازمان در زمینه تحقیقات تعریف شده است که مزیت اصلی این سرمایه‌گذاری ایجاد فعالیت‌های پژوهشی بر پایه نیازهای واقعی صنعت هوا فضای کشور است.
وی افزود: امید می‌رود با توسعه این همکاری‌ها پژوهشگران دانشگاه تبریز در پروژه‌های جدید و مهم سازمان هوا فضا نقش مهمی را ایفا کنند.
رحیمی همچنین به بررسی موانع ارتباط صنعت با دانشگاه پرداخت و گفت: در دانشگاه هدف توانمندسازی مغز افزار برای پاسخگویی به نیازهای صنعت است و صنعت به دنبال تبدیل علم به فناوری و بکارگیری فناوری در بهبود وضعیت اقتصادی است.
وی افزود: ما می‌بینیم که در دانشگاه‌ها به صورت کمی و کیفی به صورت روزافزون دانشمندانی وارد بازار کار می‌شوند و از طرفی صنعت ما در بسیاری زمینه‌ها نیازمند فناوری‌های کاربردی است اما به دلیل  عدم هم زبانی این دو بخش نتوانسته‌اند با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنند.
رحیمی با اشاره به تجارب به دست آمده در سازمان  هوافضا با تاکید بر اینکه باید آینده‌ پژوهی صنعت در دستور کار دانشگاه قرار گیرد، گفت: متخصصان و پژوهشگران فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها که روانه کار در بخش‌های صنعتی کشور می‌شوند به دلیل نبود آینده­پژوهی نمی‌توانند طرح‌های عملی در این حوزه ارائه کنند.
وی، این موضوع را دلیل اصلی نرسیدن به اهداف موردنظر هر دو بخش صنعت و دانشگاه و تأمین نشدن نیازهای واقعی صنعت عنوان کرد.
رحیمی توجه به توسعه روابط علمی بین دانشگاهیان و بخش صنعت و بها دادن به تحقیقات و پایان نامه‌های دانشگاهی را برای رسیدن به تعامل بیشتر بین این دو حوزه موثر و ضروری عنوان کرد و خواستار قرار گرفتن تحقیقات در مسیرهای پژوهشی فنی و مهندسی و برای رفع مشکلات صنعت هوا فضا شد.
وی با اشاره به تجارب همکاری‌های سازمان هوا فضا با دانشگاه­ها گفت: در تلاش هستیم ارتباط و همکاری خود را از طریق معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها توسعه دهیم که با برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود از این طریق گام‌های موثرتری برداریم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول