اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر شورای نگهبان در مازندران:

9 دی بیانگر بلوغ سیاسی مردم بود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر شورای نگهبان در مازندران و امام جمعه نکا گفت: نهم دی ماه بیانگر معرفت دینی و بلوغ سیاسی مردم بود.

9 دی بیانگر بلوغ سیاسی مردم بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی لایینی ظهر امروز در جمع هیئت‌های مذهبی، مداحان و شعرای مذهبی نکا افزود: مردم در روز نهم دی ماه 8 توانستند یوم‌الله بیافرینند و همانند 22بهمن، 9دی، 13آبان، قدس و... نهم دی را به‌عنوان روز بزرگ بصیرت مردم ایران اسلامی اعلام کنند.
وی اظهار داشت: اقتدار مردم در نهم دی ماه 88، به دلیل اطاعت‌پذیری آنان از رهبری بوده و اینکه ملت از رهبر لایق و هوشیار و بصیر انقلاب اسلامی ایران، اطاعت‌پذیری دارند.
به گفته حجت‌الاسلام لایینی، اگر رهبر مظلوم باشد و پیروانش تشخیص و انگیزه نداشته باشند رهبر کاری نمی‌تواند بکند و همانند دوران امام علی(ع)می‌شود که جزو تعداد محدود، حمایتی وجود نداشت.
وی ادامه داد: امروز مردم ایران رهبر بزرگوار را به‌عنوان فصلالخطاب کارهای خود و مرجعیت شیعه قبول دارند و اعلام حمایت و پشتیبانی می‌کنند که این نشان از شایستگی رهبر یک ملت و نشانه بیداری است.
امام جمعه نکا در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتخاب‌ها و گزینش‌های باید درست باشد چرا که نتیجه انتخاب‌ها تقویت نظام است و گزینش‌ها نشانه شایستگی و سطح بلوغ فرهنگی است.
وی ادامه داد: فتنه‌شناسی و درست به میدان آمدن، اقدام به‌هنگام و به اندازه در راستای فتنه‌شناسی از جمله ملزوم‌هایی است که ملت باید داشته باشد.
لایینی گفت: ملتی که گره‌ها و مشکلاتی را که رهبری بیان می‌کند نتواند حل و فصل  کند ملت شایسته‌ای نیست و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.
وی افزود: ملت ایران ملت برتر است و نهم دی نشانه بلوغ سیاسی و فرهنگی این ملت است نشانه‌ای است که می‌شود به این ملت تکیه کرد و سنگرهای کلیدی دنیا را فتح کرد و در این ارتباط پیش‌بینی‌های امام راحل درست در می‌آید و ایران ام القری جهان اسلام می‌شود.
امام جمعه نکا اضافه کرد: هیئت مذهبی را باید مطمئن‌ترین چتر برای نظام قرار دهیم و مسئولان هیئت مذهبی و امنا مساجد باید صبر و ظرفیت و خوش برخورد آغوشی باز داشته باشند چون افکار متفاوت است و نباید کسی را طرد کرد.
وی گفت: عمده سربازان امام زمان(عج) از هیئت‌های مذهبی است و بدانیم که آنها هم می‌دانند همین هیئت مذهبی پایگاه‌های مهم هستند و دشمن می‌خواهد در این هیئت نفوذ کنند و باید آگاه باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول