اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مبارزه با قاچاق

دام‌های کرمان شناسنامه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تمام دام‌های استان کرمان را دارای شناسنامه و هویت‌دار می‌کنیم تا بتوانیم به این وسیله از ورود دام چاق به کشور جلوگیری داشته باشیم.

دام‌های کرمان شناسنامه‌دار می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس ملایی بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان دامپزشکی کشور و  ادارات کل دامپزشکی استان‌ها اظهار داشت: در آستانه یوم‌الله 9 دی ماه یکی از روزهای به یادماندنی طی 32 سال انقلاب اسلامی ایران هستیم.
ملایی تصریح کرد: مردم در این روز با شهدا، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری میثاق دوباره و تجدید عهد و بیعت کردند و از کیان انقلاب دفاع بسیار عالی انجام دادند.
وی بیان داشت: امروزه بحث سلامت چه در بحث پروتئین حیوانی و سایر غذاهای که مصرف می‌کنیم یکی از چالش‌های جهانی است.
ملایی ابراز داشت: امروزه یکی از چالش‌های که در مواد غذایی داریم، بحث باقیمانده سموم و کودها است، باقیمانده کودها بسیاری از مواد غذایی را تهدید می‌کند، کودی که به کمک ما آمده بود، اکنون محیط زیست را به هم می‌زند.  
وی تصریح کرد: بحث دام و ورود آن برای مردم منهای بیماری‌ها دو فایده مهم دارد، یکی اشتغال و دیگری بحث ارزش افزوده است.
ملایی عنوان کرد: از مجموع بارندگی‌های کشور در سال مقدار کمی قابل برداشت و مابقی آن تبخیر می‌شود یا به دریا و دریاچه‌ها می‌ریزد و از بین می‌رود.
‌وی گفت: به طور متوسط به هر ایرانی حدود 150 متر‌مکعب در سال آب می‌رسد و با این آمار کشور ما در جهان جزو کشورهای خشک محسوب می‌شود. 
مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اذعان داشت: یکی از راهکارهایی که مهندسان آب پیشنهاد می‌دهند در مورد کشورهای مثل ما بحث‌ آب مجازی است، یعنی محصولاتی که آب فراوانی برای تولید آنها استفاده می‌شود و ورود آب مجازی می‌تواند پروتئین هم باشد.
ملایی با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود دام قاچاق به کشور سخت است، افزود: در استان کرمان قصد داریم، تمام دام‌ها را دارای شناسنامه و هویت‌دار کنیم و بتوانیم به این وسیله جلوگیری از ورود دام چاق به کشور داشته باشیم.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول