اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین خبر داد

استخدام 200 نفر در بیمارستان مینودر قزوین

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین با اشاره به جذب و استخدام 200 نیروی انسانی برای بیمارستان مینودر قزوین گفت: با جذب این نیروها بیمارستان مینودر به بهره‌برداری می‌رسد.

استخدام 200 نفر در بیمارستان مینودر قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباسعلی درافشانی ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: با تدوین قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم توسعه، نقشه راه مدیران دولتی به ویژه در حوزه دولت مشخص شده است.
وی ادامه داد: رشد هشت درصدی برای اقتصاد کشور در طول برنامه پنجم مشخص می‌کند حرکت ما باید چگونه باشد، کاهش نرخ بیکاری به هفت درصد، کاهش 20 درصدی تصدی‌گری‌های دولت، استفاده 60 درصد مردم از خدمات الکترونیکی تا پایان برنامه پنجم توسعه و تعاملات دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر فرآیندهای الکترونیکی تا سال 91، از اهداف برنامه پنجم است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین اضافه کرد: یک سوم رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه پنجم توسعه باید از محل ارتقای بهره‌وری صورت گیرد، بنابراین روش ارائه خدمات دولت نیز باید متناسب با کارآمدی، اثربخشی و ارتقای بهره‌وری باشد.
 
* ارائه 85 خدمت توسط دفاتر پیشخوان دولت در قزوین
وی با اشاره به لزوم کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت عنوان کرد: ما در استان قزوین در راستای واگذاری تصدی‌گری‌های دولت به بخش خصوصی، دفاتر پیشخوان دولت را از نظر زیرساخت‌های ارتباطی، استانداردهای فضای ساختمانی و نیروی انسانی تقویت کردیم، در گذشته خدمات معدودی به این دفاتر داده می‌شد ولی با نگاه جدید، دستگاه‌ها مجاب شدند که به طور دائم فعالیت‌های خود را احصا کرده و فعالیت‌هایی که قابلیت واگذاری را دارد به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند و توزیع عادلانه خدمت را داشته باشیم.
درافشانی افزود: در بحث کارگروه دفاتر خدمات پیشخوان دولت، همه استان‌ها یک کارگروه دارند که قزوین جزو سه استان برتر کشور در اداره و برگزاری جلسات کارگروه دفاتر خدمات پیشخوان دولت است.
وی اعلام کرد: علاوه بر دستگاه‌های ملی که خدمات ملی را ارائه می‌کنند در استان قزوین، 9 دستگاه اجرایی در استان 85 خدمت را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کردند که 276 دفتر پیشخوان دولت در استان فعال هستند و در کل کشور 200 نوع خدمت اینگونه ارائه می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین گفت: هدفی که تا پایان سال دوم برنامه پنجم توسعه داریم واگذاری 20 درصد فعالیت‌های دستگاه‌ها به بخش خصوصی است  و معاونت توسعه مدیریت برای آن خدماتی که بناست از سوی دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی واگذار شود، ساختار و تخصیص نیروی انسانی مصوب نمی‌کند.
 
* انتقال 253 کارمند از کلان ‌شهرها به قزوین
وی با اشاره به انتقال کارکنان از کلانشهرها به قزوین اظهار کرد: در حوزه متناسب‌سازی و توزیع عادلانه نیروی انسانی در بدنه دولت، تراکم نیروی انسانی در مرکز کشور به ویژه تهران را داشتیم که دولت در این راستا انتقال از کلان شهرها را داشت و قزوین از استان‌هایی بود که تعدادی از کارکنان کلان شهرها به خصوص تهران به قزوین منتقل شدند.
درافشانی اضافه کرد: بر اساس همین سیاست، دولت مجوز استخدامی را برای استان‌ها منتقل کرده است و ما نزدیک به 100 درصد مجوز برنامه چهارم توسعه را جذب کردیم و آخرین آزمون نیز در بحث جذب نیروی انسانی در بهار امسال برگزار شد.
وی اعلام کرد: 38 دستگاه اجرایی تاکنون انتقال کارمند از کلان شهرها داشتند که این کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی بوده است و یکی از امتیازاتی که دولت برای کسانی که منتقل شوند، قائل شده است، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی است که البته از اینها تعهد گرفته می‌شود تا 10 سال در استان بمانند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین عنوان کرد: ما تاکنون در 38 دستگاه اجرایی در استان 253 نفر کارمند انتقالی از کلان ‌شهرها داشتیم و از شهرهای مشهد، تبریز، شیراز و بیشتر از تهران این انتقال کارکنان صورت گرفته است که آموزش و پرورش با 111 نیرو بیشترین جذب کارکنان را داشته است.
 
*
حذف 50 درصد پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی به دلیل اطلاعات غلط
وی با اشاره به علت تأخیر در ارائه نتایج آزمون استخدامی در استان گفت: یکی از ویژگی‌هایی که برگزاری این آزمون استخدامی داشت این بود که پروسه ثبت نام آن به صورت الکترونیکی بود و خود فرد مسئولیت صحت اطلاعات را تائید می‌کرد که تعداد بسیاری اطلاعات غلط داده بودند و همین امر موجب شد حدود 50 درصد پذیرفته‌شدگان حذف شوند.
درافشانی گفت: ما باید خود را با فناوری نوین تطبیق داده و اطلاع درست را در سیستم ثبت کنیم و با توجه به اشکالاتی که به وجود آمد این امر باعث تأخیر در اعلام نتایج آزمون شد زیرا بسیاری از افراد شرایط لازم را نداشتند و کسانی که اطلاعات اشتباه داده بودند، حذف شدند.
وی تصریح کرد: مجموع 127 نفری که از باقیمانده استخدام‌های برنامه چهارم داشتیم، 36 نفر سهمیه شهدا، جانبازان و ایثارگران بود و 91 نفری که برای آن آزمون برگزار کردیم برای 78 پست افراد نهایی شدند و 220 نفر پذیرفته شده نهایی هستند که باید مرحله حضوری و تخصصی را بگذارند و گزینش طی شود.
 
* استخدام 648 نفر در دانشگاه علوم پزشکی قزوین
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین به استخدام نیرو در دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین 648 مجوز استخدام داشت که از این تعداد 200 مجوز استخدام برای بیمارستان مینودر قزوین است.
وی یادآور شد: آزمون برگزار شده و 972 نفر پذیرفته شدند که در مرحله گزینش هستند و آخر سال اینها مشغول به کار می‌شوند و از مجموع مجوز استخدام دانشگاه علوم پزشکی 448 مورد برای بخش‌های خدماتی و اداری دانشگاه است.
درافشانی در خصوص وضعیت پست‌های بلاتصدی در استان بیان کرد: در حال حاضر پست‌های با تصدی 70 درصد است و ما استانی بود که از ابتدا با محدودیت برنامه سوم و چهارم مواجه شدیم و در برنامه پنجم نیز بر اساس این برنامه به استناد هر سه نفر خروجی در پست‌های حاکمیتی باید یک نفر مجوز استخدام داده شود.
وی گفت: ما اطلاعات دستگاه‌های اجرایی را گرفته‌ایم تا به ازای هر سه نفر خروجی یک نفر مجوز استخدام داده شود، با این تفاوت که در برنامه پنجم به نوعی دولت موظف شده فعالیت‌های حاکمیتی و تصدی‌گری را تفکیک کند و واگذاری فعالیت‌ها را به بخش خصوصی داشته باشد.
 
* دور کاری 34 کارمند در قزوین
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی خاطر نشان کرد: با استخدام نیروهایی که صورت می‌گیرد پست‌های بلاتصدی در استان به کمتر از 30 درصد برسد البته در پست‌های بلاتصدی نیروهای قراردادی حضور دارند و در پست‌های با تصدی نیروهای رسمی و پیمانی مشغول به کار هستند که 3 هزار و 835 نفر نیروی قراردادی داریم که یک‌هزار و 436 نفر خانم هستند.
وی با اشاره به اجرای آیین نامه دور کاری اظهار کرد: اصل موضوع دور کاری برای کلان‌شهرها بود تا به نوعی کارکنان دولت کارآیی و بهره‌وری‌شان افزایش یابد به ویژه برای خانم‌ها و هدفگذاری دولت نیز در راستای رفاه و کاهش هزینه‌ها بود.
درافشانی ادامه داد: در بحث دور کاری در استانداری قزوین 30 درخواست داشتیم که با هفت مورد موافقت شد و امکاناتی فراهم شده و این دور کاری دو تا چهار روز صورت می‌گیرد و علاوه بر استانداری در 9 دستگاه شامل آموزش و پرورش، صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، خدمات درمانی، ثبت احوال، تأمین اجتماعی و آب منطقه‌ای 27 نفر در استان دور کار شدند.
 
* تشکیل کانون هماهنگی انگور در قزوین
وی با اشاره به اقدامات پژوهشی توضیح داد: پژوهش یکی از مقوله‌های بسیار مهم است و برای اینکه کشور متناسب با اهداف پیش بینی شده در چشم‌انداز پیش رود اقدامات باید مبتنی بر اصول علمی و دانش روز بشری باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین گفت: در حوزه پژوهش بیشتر نگاه ما این است که در تشکل‌های تخصصی کار صورت گیرد و رویکرد دولت نهم و دهم مدیریت پژوهشی را به سمت مدیریت حرفه‌ای پژوهش پیش برده و نهادها و سازمان‌های تخصصی از امکانات پژوهشی برخوردار شدند که راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان، تشکیل و تقویت معاونت علمی و فناوری و هدایت موضوع تحقیقات دانش بنیان از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: کانون هماهنگی دانش و صنعت شیشه در استان تشکیل شده و این کانون محل خوبی است تا اعتبارات و منابعی که دولت در موضوع خاص شیشه انجام می‌دهد در تصمیم‌گیری‌ها و بررسی مشکلات در این حوزه از این کانون استفاده شود و دولت نیز درصدد است تا روی محصولات خاص تمرکز کند و در هر استان با توجه به پتانسیل‌هایی که وجود دارد این امر صورت گیرد.
درافشانی یادآور شد: 34 کانون هماهنگی دانش و صنعت در کشور شکل گرفته است و ما پیشنهاد تشکیل کانون هماهنگی دانش و صنعت انگور را داده‌ایم و پیگیر این موضوع هستیم تا این کانون نیز در استان قزوین با توجه به قابلیت‌ها در تولید محصول کشمش و انگور تشکیل شود.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول