اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان رضوی

دانشگاه علوم پزشکی گناباد رتبه اول نسبت تعداد پزشک به جمعیت را دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: این دانشگاه از نظر تعداد پزشک به جمعیت در استان رتبه اول را دارد و با داشتن 15 پایگاه اورژانس جاده‌ای، به نسبت جمعیت رتبه اول کشور را از این حیث دارد.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد رتبه اول نسبت تعداد پزشک به جمعیت را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا مسلم ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در گناباد اظهار داشت: این دانشگاه در سال 1365 به عنوان دانشکده پرستاری و مامایی با پذیرش 42 دانشجو در رشته کاردانی پرستاری و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت خود را آغاز کرد که این دوره در سال بعد به کارشناسی پرستاری ارتقا یافت. 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: از سال 1374 با منفک شدن از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از 42 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مستقل، زیر نظر مستقیم وزارت متبوع و تحت عنوان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فعالیت خود را در ابعاد بهداشت، درمان و آموزش عالی ادامه داد.
مسلم ادامه داد: از سال 1384 به تدریج به تعداد رشته‌های این دانشکده افزوده و یا سطح آنها ارتقا یافت به طوری که در سال 1387 با توجه به مصوبه سفر دوم ریاست جمهوری به خراسان رضوی، شورای عالی گسترش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با ارتقا دانشکده به دانشگاه و تاسیس سه دانشکده مستقل پیراپزشکی بهداشت و پرستاری و مامایی موافقت کرده است.
وی تصریح کرد: این شورا در سال 1388 پس از سفر مقام محترم وزارت دکتر وحید دستجردی مجوز پذیرش دانشجوی پزشکی و تاسیس دانشکده پزشکی را نیز صادر کرد.
مسلم افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای چهار دانشکده مستقل با 15 رشته روزانه در مقاطع تحصیلی دکتری شامل پزشکی عمومی، کارشناسی‌ارشد رشته‌های پرستاری مراقبت‌های ویژه، آموزش پرستاری و آموزش بهداشت، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته رشته‌های پرستاری، مامایی، هوشبری، اتاق عمل، بهداشت خانواده، بهداشت عمومی، مبارزه با بیماری‌ها، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای و کاردانی فوریت‌های پزشکی، دو بیمارستان آموزشی، حدود یک هزار و 200 دانشجو، 65 عضو هیئت علمی و حدود یک‌هزار پرسنل است و با 155 تخت فعال در سه بیمارستان، 34 پزشک متخصص، 70 پزشک عمومی، 16 دندان‌پزشک و 14 داروساز فعالیت می‌کند.
مسلم تصریح کرد: این دانشگاه از نظر تعداد پزشک به جمعیت در استان رتبه اول را داراست و باداشتن 15 پایگاه اورژانس جاده‌ای به نسبت جمعیت رتبه اول کشور را از این حیث دارا است.
وی بیان داشت: این دانشگاه به واسطه موقعیت جغرافیایی ممتاز خود علاوه بر آنکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بجستان را تحت پوشش خود قرار داده می‌تواند در محدوده شعاع 100 کیلومتری از مرکز شهرستان جمعیتی حدود یک میلیون 500 هزار نفر را از خدمات خود بهره‌مند سازد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول