اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

10 میلیارد ریال اعتبار پژوهشی به شهرداری مشهد اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار پژوهشی تا پایان سال به شهرداری مشهد اختصاص یافت.

10 میلیارد ریال اعتبار پژوهشی به شهرداری مشهد اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد در بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد اظهار داشت: پژوهش‌گران باید خود را در معرض در خواست‌ها و مسائل جامعه قرار دهند و پژوهش‌های خود را به سمت کاربردی شدن میل دهند؛ اگر پژوهشگری صرفا بر اساس روند علمی حرکت کند ممکن است در عرصه پژوهش علمی را توسعه دهد اما منجر به حل مشکل از ادارات، سازمان‌ها، صنعت و مدیریت نشود.
محمد مهدی برادران افزود: اگر چه وظیفه مدیران است که تعامل و ارتباط دوسویه را برای پژوهشگران ارائه دهند، پژوهشگران نیز باید پژوهش‌های خود را بر اساس نیاز واقعی جامعه و نظام اجتماعی طراحی کنند.
وی با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سه در صد از اعتبارات دستگاه‌ها در کشور باید به پژوهش اختصاص داده شود، اظهار داشت: در عرصه پژوهش، شهرداری مشهد اعتبارات مناسبی ندارد اما نسبت به سایر دستگاه‌ها در این عرصه پیشتاز است.
وی تصریح کرد: شهرداری مشهد بسته 10 میلیارد ریالی را برای پژوهش تا پایان سال در نظر گرفته است که می‌تواند 50 موسسه پژوهشی را فعال نگه دارد و پژوهش‌های کاربردی کوچکی را در اختیار قرار دهد.
برادران اظهار داشت: این ارقام نسبت به ظرفیت جامعه مشهد و خراسان و کارهایی که در عرصه مدیریت شهری صورت می‌گیرد بسیار ناچیز است و شهرداری مشهد در نظر دارد در افق‌های بالاتر حجم بیشتری از اعتبارات را به این سمت و سو میل دهد.
وی در ادامه به راه‌اندازی گروه SDI با مشارکت مشاوران جوان اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان نشان داده‌اند که به روز بودن اطلاعاتشان نبود تجربه را در عرصه‌های مدیریتی جبران می‌کند شهرداری نیز تعاملات بسیار خوبی را با مشاوران جوان و موسسات پژوهشگر جوان داشته و دارد و از طرح‌های آنان در عرصه‌های مختلف شهری استقبال می‌کند.
انتهای پیام/م30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول