اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته حمایت بر موسسات فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد

توزیع 600 هزار کتاب کمک آموزشی به مساجد کشور

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته حمایت و نظارت بر فعالیت‌های موسسات و مراکز فرهنگی هنری حوزه معارف دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع 600 هزار جلد کتاب کمک آموزشی به مساجد شهری و روستایی کشور حبر داد.

توزیع 600 هزار کتاب کمک آموزشی به مساجد کشور
علی محمد عظیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وظایف کمیته حمایت مذکور و تشکیل آن در دولت نهم و دهم، اظهار داشت: این کمیته در سال 85 در دولت نهم تشکیل شد و به حمایت از طرح‌های حوزه معارف دینی و تخصصی پرداخت.
وی با بیان اینکه گیلان در طول تشکیل این کمیته تاکنون 263 میلیون تومان از اعتبارات را به چهار کانون تخصصی خود اختصاص داده است، افزود: اعتبارات ملی کمک شده به کانون‌های گیلان در سال جاری بالغ بر 30 میلیون تومان بوده است.
این مسئول، از توزیع بالغ بر 600 هزار کتاب کمک آموزشی به مساجد کشور به ویژه در بخش روستایی در سال جاری خبر داد.
وی، یکی‌شدن دانش و عمل را از طرف مبلغان دینی موجب تاثیرگذاری بیشتر در تربیت دینی و رفتار صحیح اجتماعی دانست و اذعان داشت: از بین رفتن مرزهای فرهنگی بین کشورها با ورود رسانه‌های نوین در جامعه تربیت دینی جوانان کمی دشوارتر از گذشته شده است.
عظیمی ادامه داد: حمله‌های مسموم فرهنگی در مقایسه با گذشته نیز بیشتر شده و گیلان نیز به سبب مرزی بودن از این تاثیرات مبرا نبوده است.
عظیمی با اشاره به اینکه ظهور چنین حالاتی در جامعه جای نگرانی دارد، ابراز داشت: ممکن است در جامعه با تهدیدات دشمن نگرانی‌هایی ایجاد شود ولی جایی برای نا امیدی وجود ندارد زیرا در دوران‌های مختلف تاریخ دیده شده که تمدن‌های غیر توحیدی گاهی اوج گرفته‌اند ولی به‌زودی سقوط کرده‌اند.
وی اظهار داشت: به تعبیر قرآن کریم این تمدن‌ها کف روی آب هستند و غریزه انسان‌ها را تحریک می‌کنند و به بخشی از غرایض حیوانی در انسان قوت می‌بخشند و نمود ظاهری پیدا می‌کنند ولی دوام و بقا ندارند.
این مسئول افزود: در طول تاریخ، تمدن‌های مبتنی بر ذات بشر و دین‌مدار همواره جای خود را در دل این تمدن‌ها در صورت عمل درست به باورهای دینی نشان داده است.
وی با تصریح بر اینکه هر کسی در این اوضاع و احوال باید در حد مسئولیت خود گام بردارد، خاطرنشان کرد: خبرنگاران در عرصه فرهنگ دینی رسالت سنگینی دارند و باید با گزینش درست مطالب را برای آگاهی مردم انعکاس دهند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول